Nu in Textilia #6: kleurkaarten voor zomer 2019, Anna + Nina, beurstips en Claes Iversen

AMSTERDAM, 8 juni 2018 10:09 | Rik de Langen

Op 8 juni 2018 is de nieuwe Textilia beursspecial verschenen, met een uitgebreide vooruitblik op het komende beursseizoen. Plus een interview met Nina Poot en Anna de Lanoy Meijer van Anna + Nina. Verder vragen we het hemd van het lijf van Claes Iversen, kijken we weer naar het bongemiddelde van een retailer en uiteraard krijg je de allernieuwste kleurkaarten voor het nieuwe inkoopseizoen, met uitleg van onze trendwatchers.

Interview met de eigenaren van lifestylemerk Anna + Nina: ‘Met kleding krijg je makkelijker hoge bonbedragen’

Lifestylemerk Anna + Nina, met drie winkels in Amsterdam en een webshop, lanceerde in mei 2018 een eigen kledingcollectie. Hoe blijven eigenaren Nina Poot en Anna de Lanoy Meijer het creatieve middelpunt en wat zijn hun toekomstplannen? “Elke winkel moet een wereld zijn.” In Textilia #6 een interview met de twee ondernemers. Lees hier online hoe het creatieve proces bij Anna + Nina werkt.

Trendwatchers geven uitleg bij de kleurkaarten voor zomer 2019

Combineren met kleuren is de toverspreuk voor zomer 2019. Hierdoor kunnen uitgesproken en individuele looks ontstaan. Waarbij in vrouwenmode roze niet mag ontbreken. Het complete palet zie je op de nieuwe modekleurkaarten die je als abonnee gratis bij deze editie van Textilia hebt ontvangen. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? Op deze pagina’s in Textilia #6 leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties. Lees hier online de styling- en combinatietips.

Beurstips: 6 pagina’s highlights en alle data voor je agenda
`
De verschillende beurzen zijn net als de retail con­tinu in ontwikkeling om relevant en aantrekkelijk te blijven. Kijkend naar het komende seizoen valt op dat er veel wordt vernieuwd en uitgebreid op diverse vlakken: in meters, maar ook in segmenten, prijsklassen en doelgroepen. Ook wordt er volop geëxperimenteerd met consumentenevenementen. Op deze 6 pagina's vind je alle nieuwtjes en tips op een rij. Bekijk hier de volledige beursagenda voor het komende inkoopseizoen.

Even afrekenen: wat is het bongemiddele bij Vallen Mode in Harmelen

Vallen Mode in Harmelen bestaat dit jaar 60 jaar. Het ondernemersechtpaar Hans en Leonora Hermans neemt de zaak in 1990 over van haar ouders, die in 1958 iets verderop in het dorp een kleine textielwinkel begonnen. Dochter Fauve Hermans staat in de startblokken om de vrouwen- en mannenmodezaak over te nemen van haar ouders. “Ik wil de lat minstens zo hoog houden.” Wat is het bongemiddelde bij Vallen Mode? Lees hier hoe het modebedrijf het jubileum heeft gevierd.

Markt in cijfers: online bestedingen in de mode

Het aandeel online bestedingen aan mode neemt nog elk jaar toe en ligt nu op 25 procent. Toch kunnen zelfstandige winkeliers zich juist onderscheiden met off line verkoop. Dat vertelde GfK-consultant Lianne van der Wijst op 14 mei 2018 tijdens de Trenddag van Textilia in het Centraal Museum in Utrecht. In Textilia 6 een samenvatting.

Close­up: modeontwerper Claes Iversen

Wie is de man achter de succesvolle modeontwerper Claes Iversen? In de rubriek Close-up beantwoordt hij 16 persoonlijke vragen. Zo vertelt hij wat hem ontroert, wie hem geinsprireerd heeft, welke film hem nooit verveeld en wat 's ochtends eet: "Ik ontbijt stevig. Door de week roggebrood met drie eieren. In het weekend uitgebreider. American pancakes of wafels met stroop en fruit zijn favoriet.”"

Mode­icoon: de kaftan

Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat de kaftan in elke cultuur een andere uitvoering kent? De Westerse wereld maakt kennis met de kaftan aan het eind van de negentiende eeuw, wanneer de Duits-Engelse Alix van Hesse een traditionele Russische kaftan draagt tijdens haar kroning tot tsarina van Rusland. Een groot contrast met de strakke korsetjurken die dan gebruikelijk zijn in Engeland.


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon

 


 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.