Goat Apparel wil uitbreiden, drie nieuwe winkels voor Decathlon en Nike introduceert plus size paspoppen

Amsterdam, 7 juni 2019 12:00 | Wilke Wittebrood

De eerste brandstore in Amsterdam smaakt naar meer: Goat Apparel streeft naar meer eigen winkels en een bredere collectie. Verder: Decathlon opent dit najaar drie nieuwe winkels in Nederland, Myomy Do Goods haalt €500.000 op om de circulaire groeiplannen te realiseren en dit is de echte boodschap van Zeemans opvallende sneakercampagne. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag 7 juni.

Goat Apparel zet in op meer eigen winkels en bredere collectie

Het duurzame kledingmerk Goat Apparel opende twee maanden geleden zijn eerste brandstore aan de Haarlemmerdijk in Amsterdam. De zaken lopen goed, zegt medeoprichter Lavinia Bakker tegen Fashionunited. Zo goed dat zij en haar tweelingzus Abigail – de ondernemers die ook achter de Geitenwollenwinkel zitten – al nadenken over brandstores in andere steden zoals Rotterdam of Utrecht, Antwerpen, Berlijn, Londen en Parijs. De zussen willen duurzame mode toegankelijker maken voor de consument. Naast het uitbreiden van het eigen winkelbestand wil Goat Apparel daarom ook met retailpartners gaan werken. “Al verdienen we daar niets aan omdat we geen marge hebben om weg te geven.” De collectie van Goat Apparel bestaat uit T-shirts, truien en longsleeves in basic kleuren. Het merk is bezig de collectie uit te breiden naar een ‘volwaardig lifestyle-aanbod’ met broeken, blouses en jeans. Alle items zijn gemaakt van duurzame materialen als biologisch katoen of gerecycled denim.

Nike introduceert plus size paspoppen

Nike’s flagshipstore in Londen is heropend na een grondige renovatie. Een van de opvallendste nieuwe features zijn de paspoppen. Die zijn er in alle vormen en maten, waaronder plus size mannequins en mannequins met beenprotheses. Nike laat in een statement weten ‘de diversiteit en inclusiviteit van sport te willen vieren’ en iedereen die bij het merk shopt te willen vertegenwoordigen. De paspoppen zijn een logische volgende stap na de release van de plus size-collectie in 2017, die tot maat 56 gaat.

Myomy Do Goods haalt €500.000 op voor circulaire groeiplannen

Myomy Do Goods heeft €500.000 euro opgehaald via een crowdfundingcampagne op financieringsplatform Rabo&Crowd. Rabobank verstrekt daarnaast een financiering van €475.000 euro. Dat meldt het Nederlandse tassen- en accessoiremerk in een persbericht. Met het opgehaalde kapitaal wil oprichter Marja Baas haar internationale groeiplannen met Myomy als circulair modemerk realiseren, zo vertelde ze in een eerder interview. Deze zomer wordt de collectie uitgebreid met een duurzame tassenlijn voor mannen. Ook gaat het bedrijf de fairtrade collecties stapsgewijs circulair produceren.

Particuliere beleggers konden via Rabo&Crowd, een initiatief van Rabobank en Nxchange, obligatieleningen aanschaffen. Het streefbedrag werd in ruim twee maanden tijd bereikt. “Wij staan voor ondernemen vanuit het hart en handelen met liefde en respect voor mensen, dieren en de natuur”, zegt Baas. “Onze inspanningen van de afgelopen jaren hebben hun vruchten afgeworpen en we zijn onze investeerders dankbaar voor het vertrouwen dat ze ons hebben gegeven.”

Leestip: dit zit er achter Zeemans ‘dure en goedkope sneaker’-campagne

Zeeman haalde vorige week het nieuws door twee verschillende sneakers uit te brengen, een van €200,- en een van €12,99. De kwaliteit van de producten was hetzelfde, het verschil zat ‘m in het design, de oplage en de marketingcampagne eromheen. “Zeeman zei te willen onderzoeken waarom sneakers zo duur zijn”, schrijft columnist Irene van den Berg in het Eindhovens Dagblad. “Maar ik geloof niet dat het ze daarom te doen was. In werkelijkheid plugde de textielgigant – best geraffineerd – een verhaal waarom hun spullen zo goedkoop zijn.” Je leest het volledige stuk hier.

Decathlon breidt verder uit in Nederland

Decathlon opent dit najaar nog drie winkels in Nederland. Daarmee komt het totale aantal vestigingen in ons land op twintig. Dat meldt Retailnews. Deze nieuwe winkels komen in Amsterdam-Noord, Nijmegen en Utrecht. Voor Amsterdam en Utrecht wordt dit de tweede Decathlon in de stad; de Franse sportketen heeft al winkels bij respectievelijk de Johan Cruijff Arena en The Wall in Leidsche Rijn.

Foto header: Myomy Do Goods

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.