My Jewellery gaat naar Amsterdam, MS Mode vernieuwt en Oger breidt uit met vrouwenkleding

Amsterdam, 4 september 2018 13:30 | Wilke Wittebrood

My Jewellery opent een nieuwe boetiek in De 9 Straatjes in Amsterdam. Verder: ceo Peter Kampen over het nieuwe winkelconcept van MS Mode en mannenmodeketen Oger breidt uit met vrouwencorners. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 4 september 2018.

My Jewellery opent in de Amsterdamse 9 Straatjes

Sieraden- en modemerk My Jewellery strijkt neer in De 9 Straatjes in Amsterdam. “We hebben altijd al naar Amsterdam gewild, maar hebben gewacht op het juiste moment en de juiste plek”, laat Sharon Hilgers, eigenaar van My Jewellery, in een persbericht weten. Volgens Hilgers is het bedrijf de afgelopen jaren enorm gegroeid en was er veel vraag naar een vestiging in de hoofdstad. Nieuwe locaties worden met zorg gekozen. “Het was dus perfect getimed dat er een plekje vrijkwam in één van de hipste straatjes van Amsterdam.” My Jewellery opent aan de Hartenstraat 12. Het pand wordt in de aankomende periode grondig verbouw tot een ‘My Jewellery-waardige boutique’. Voor het interieur is gekozen voor displays van hout , metaal en natuursteen, marmer en een houten visgraatvloer.

De Amsterdamse vestiging is alweer achtste voor het bedrijf. Op dit moment heeft My Jewellery zeven eigen winkels en een webshop en is het merk bij meer dan 300 retailpartners verkrijgbaar. Er werken ruim 150 mensen. My Jewellery opende haar eerste winkel drie jaar geleden in het centrum van Den Bosch. “Als test, maar vooral ook om meer beleving te creëren en te kijken of een boutique zorgt voor een groei in bestellingen in de betreffende regio’’ zegt Sharon Hilgers. Dat was het geval; de winkel trok fans vanuit het hele land. Hilgers ziet de My Jewellery-brandstores als middel om de band met haar klanten te versterken. Naast verkoopkanaal zijn de stenen filialen servicepunten die het online shoppen faciliteren. Klanten kunnen er bijvoorbeeld online bestellingen plaatsen, zonder daarvoor verzendkosten te betalen, of pakjes retourneren.

My Jewellery Amsterdam 2 credit My Jewellery

My Jewellery in Arnhem (foto header: Eindhoven)

Terugluisteren: ‘MS Mode gaat zich blijvend opnieuw uitvinden’

Nu de resultaten van MS Mode weer in de lift zitten, kan de vrouwenmodeketen gaan bouwen. Afgelopen zaterdag introduceerde de specialist een grote maten het nieuwe winkelconcept in Almere, waarin beleving centraal staat en de consument zich thuis moet voelen en geïnspireerd worden. Ceo Peter van Kampen licht de toekomstplannen in een gesprek met BNR toe. “Met dit nieuwe concept en een eigenaar die sterk in MS Mode gelooft kunnen we door gaan pakken.” De bedoeling is om de strategie iedere drie jaar opnieuw onder de loep te nemen en de consument doorlopend vernieuwing te bieden. “De klanten van nu zijn zo verwend met alle online mogelijkheden, dat ze in een steeds sneller tempo nieuwe dingen willen zien.”

Mannenmodeketen Oger breidt uit met vrouwenkleding

Oger gaat sterker inzetten op vrouwenkleding. De luxe mannenmodeketen opent in september dit jaar nieuwe corners van het merk Oger Donna in de winkels in Amsterdam en Rotterdam. “We merken al langer dat er veel vraag is naar chique, kwalitatief hoogstaande vrouwenkleding”, licht ceo Martijn Lusink in een persbericht toe. “Nu Oger Donna is ondergebracht in de bestaande multibrand stores, kunnen we op dezelfde locaties zowel de modebewuste man als de vrouw bedienen.” Naast de Oger Donna-lijn kunnen vrouwen ook bij Oger terecht voor merken als Etro, Fabiana Filippi, Herno, Santoni en Barbara Bui. Dit seizoen worden Hogan en Peserico daar nog aan toegevoegd.

Sinds Martijn en zijn broer Sander de dagelijkse leiding van vader Oger Lusink hebben overgenomen, waait er naar eigen zeggen een ‘frisse wind’ door het bedrijf. Naast het toevoegen van vrouwencorners wordt ook het maatwerkconcept Atelier Munro x Oger verder uitgerold. Het concept werd vorig jaar gelanceerd in de vestiging in Amsterdam en doet nu ook in Rotterdam zijn intrede. Klanten kunnen hierbij eigen kleding - zoals pakken, shirts, dassen, jassen en sinds kort ook jeans, sneakers en klassieke schoenen - ontwerpen op grote digitale schermen. Vervolgens wordt hun creatie direct naar de fabriek gestuurd.

Volgens brand director Sander Lusink ligt de toekomst van menswear in maatwerk. “Het is een duurzame manier van produceren. De stof wordt voor iedere klant op maat gesneden. Hierdoor blijven er weinig stukken stof en geen voorraden over. Bovendien draag je iets persoonlijks dat perfect zit. Feitelijk is elke klant zijn eigen ontwerper."

Oger vrouwencorner Rotterdam 1 credit Oger Oger vrouwencorner Rotterdam 2 credit Oger

De vrouwencorner in Oger, Rotterdam.

Beeld: My Jewellery, Oger

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.