Project Cece vindt investeerder, Walmart stapt in kledingabonnementen en modezaak breidt uit met hotel

Amsterdam, 19 april 2019 13:30 | Wilke Wittebrood

Het duurzame modeplatform Project Cece heeft groeikapitaal opgehaald om internationaal te kunnen groeien. Verder: Walmart gaat kledingabonnementen aanbieden, The North Face vraagt meet bekendheid voor Earth Day en Calzedonia opent een tweede Nederlandse winkel. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van vrijdag 19 april.

Project Cece haalt groeikapitaal op voor internationale uitbreiding

Project Cece, een verzamelwebsite voor duurzame mode in Nederland, heeft groeikapitaal opgehaald bij investeringsfonds ASIF Ventures. Met dit geld wil het modebedrijf uitbreiden naar het Verenigd Koninkrijk. Dat meldt Duurzaam Actueel. Project Cece wil het voor de consument makkelijk maken om ‘groene’ mode te vinden door het aanbod van verschillende stenen en webwinkels op één platform bij elkaar te brengen. Het bedrijf is in 2017 opgericht door de zussen Marcella en Melissa Wijngaarden en Noor Veenhoven als project naast hun studie. Inmiddels is Project Cece actief in Nederland en Duitsland en vind je op de site een aanbod van meer dan 20.000 items van 500+ merken. Tot nu toe groeide het bedrijf zonder externe financiering. “Je komt niet elke dag een bedrijf al Project Cece tegen”, zegt Saskia Verstege, ventures director bij ASIF. “We zijn enthousiast om als eerste te investeren in Project Cece en hen te helpen om verdere groei te realiseren.”

Calzedonia strijkt neer in Maastricht

De van origine Italiaanse retailer Calzedonia opent binnenkort een tweede Nederlandse brandstore in Maastricht, schrijft Vastgoedjournaal. De nieuwe vestiging heeft een oppervlakte van circa 44 vierkante meter. De keten in been- en badmode is sinds het najaar van 2018 in Nederland actief en heeft al een winkel in Amsterdam.

Walmart werkt samen met Kidbox voor kledingabonnementen

Walmart slaat de handen ineen met Kidbox, een aanbieder van kinderkledingboxen op abonnementsbasis, meldt Twinkle. De Kidbox-pakketten zijn vanaf nu ook via de site van de Amerikaanse retailer te koop. Ze worden samengesteld naar smaak van de klant en bevatten 4 à 5 artikelen ter waarde van zo’n $50 dollar. Beide partijen profiteren van de samenwerking. Voor startup Kidbox is het een kans om het afzetgebied en de naamsbekendheid te vergroten, voor Walmart een mooie manier om online fashion op abonnementsbasis aan te bieden zonder daarvoor zelf een eigen dienst op te hoeven zetten.

“In het afgelopen jaar hebben we ons portfolio van kindermodemerken aanzienlijk uitgebreid als onderdeel van onze bredere inspanningen om Walmart als modeaanbieder te positioneren”, aldus Denise Incandela, verantwoordelijk voor mode bij Walmart e-commerce. “We zijn dan ook blij om deze samenwerking aan te gaan en onze eerste abonnementenservice voor kinderkleding met premium merken als Puma aan te bieden.”

The North Face vraagt aandacht voor Earth Day; winkels één dag dicht

The North Face wil dat Earth Day (22 april) een officiële feestdag wordt. Dat schrijft Retail Detail. Daartoe heeft het outdoormerk een campagne gelanceerd die met een opvallende actie eindigt. Volgende week maandag sluit The North Face tijdens Earth Day 2019 de 113 winkels in de Verenigde Staten voor één dag en krijgen zowel de Amerikaanse winkelmedewerkers als de medewerkers op het hoofdkantoor een dag vrij. Het merk moedigt zijn personeel en klanten aan om deze dag te gebruiken ‘om zich af te koppelen van de digitale wereld en op verkenning te gaan’. “Wanneer mensen de tijd nemen om de aarde te waarderen, zullen ze zich er meer mee verbonden voelen en haar eerder beschermen”, legt lifestyledirecteur Tim Bantle in een persbericht uit.

Earth Day ontstond in de jaren ’70 in de Verenigde Staten. Op deze dag wordt met allerlei acties en activiteiten aandacht gevraagd voor de wereldproblematiek rondom natuur, milieu en klimaatverandering.

Utrechtse modezaak breidt uit met boetiekhotel

De Utrechtse kledingzaak Fred breidde deze week uit met een boetiekhotel, Cozy Pillow. Dat meldt De Utrechtse Internet Courant. De winkel zelf is al langer open, namelijk sinds 1 maart. Hotel Cozy Pillow heeft 6 kamers. Gasten kunnen inchecken bij een bar achterin de winkel. De winkelmedewerkers zijn tegelijkertijd ook aanspreekpunt voor de hotelgasten.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.