Nieuwe topman moederbedrijf C&A, EU-webwinkels zetten 406 miljoen om in Nederland en flagshipstore Wolford is vernieuwd

AMSTERDAM, 28 januari 2019 17:02 | Tessa van Glabbeek

Het moederbedrijf van C&A heeft een nieuwe ceo aangesteld. Verder: Europese webwinkels zetten ruim 400 miljoen om in Nederland en Wolford opent haar vernieuwde vlaggenschip in Amsterdam. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 28 januari.

Nieuwe topman voor moederbedrijf C&A

Cofra Holding, het moederbedrijf van C&A, heeft een nieuwe ceo aangesteld: Boudewijn Beerkens. Hij was als chief strategy & operation officer al betrokken bij het moederbedrijf van C&A, dat schrijft Retailnews. Als ceo wordt Beerkens verantwoordelijk voor onder andere meer ‘verdere groei en diversificatie’. Cofra Holding heeft zo’n zestigduizend medewerkers en is actief in Europa, Azië, Noord- en Zuid-Amerika. Het bedrijf is van de familie Brenninkmeijer. Naast de winkels van C&A valt ook vastgoedbedrijf Redevco onder de holding.

Europese webwinkels zetten ruim 400 miljoen om in Nederland

In het derde kwartaal van 2018 kochten Nederlandse consumenten voor ongeveer 406 miljoen euro bij buitenlandse webwinkels in de Europese Unie. Dat is 14 procent meer dan dezelfde periode een jaar eerder, zo schrijft het CBS. De internetverkopen van de Nederlandse detailhandel waren in deze periode bijna 18 procent hoger. In de eerste drie kwartalen van 2018 bedroegen de verkopen van Europese webwinkels aan Nederlandse consumenten in totaal 1253 miljoen euro. Dit is bijna 16 procent meer dan de eerste drie kwartalen van 2017.

Eigenaar Gucci is Italiaanse fiscus €1,4 miljard verschuldigd

Uit Italiaans onderzoek blijkt dat Kering via het in Zwitserland gevestigde Luxury Goods International belasting voor in Italië behaalde omzet hebben ontdoken. Dat meldt Quote. ´Het onderzoek van de Italianen richtte zich met name op Gucci over de periode van 2011 tot 2017.  De activiteiten die in Italië werden ontplooid zouden via het Zwitserse bedrijf zijn gefactureerd waardoor Kering minder belasting betaalde´. ¨Het auditrapport heeft betrekking op de resultaten van de jaren 2011 tot 2017 en het belastingbedrag dat kan geclaimd worden wordt geschat op ongeveer 1.400 miljoen euro¨ , aldus Kering. Het concern achter het welbekende modemerk betwist de gang van zaken zoals die in het rapport geschetst wordt. Kering gaat dan ook niet meteen de buidel trekken om het belastingbonnetje naar Rome over te maken, maar gaat de conclusies in het rapport aanvechten, aldus Quote.

Wolford opent nieuw winkelconcept in Amsterdam

Het vlaggenschip van Wolford op de P.C. Hooftstraat 17 in Amsterdam heeft een complete make-over gekregen. Dit is de eerste van alle ‘storefronts’ van het merk dat een nieuwe look krijgt, zo schrijft Wolford in een persbericht. De nieuwe visie van het merk komt op verschillende vlakken naar voren: nieuwe reclamecampagnes, nieuwe verpakkingen en nu ook een gloednieuw winkelconcept. Axel Dreher, ceo van Wolford, zegt in het persbericht: “We zijn op weg om het merk vorm te geven voor de toekomst. Onze nieuwe winkelervaring is één van de belangrijkste manieren om die visie tot leven te brengen.” Het vernieuwde vlaggenschip heeft van 1 tot en met 3 februari een feestelijk openingsweekend.

 

WOLFORD_AMS_MODIJEFSKY_04

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.