Monki opent 2e winkel in Amsterdam, C&A lanceert duurzame jeans en handel in nepkleding ontmanteld

AMSTERDAM, 7 augustus 2018 17:39 | Rik de Langen

Gerelateerde berichten

Dit najaar opent het Scandinavische modemerk Monki haar tweede conceptstore in Amsterdam. Verder: het textielbedrijf Waste2Wear is een samenwerking aangegaan met een aantal grote modemerken in Nederland en België, waaronder Wehkamp, Oilily en Claudia Sträter, in Oost-Nederland is een grootschalige handel in namaakkleding ontdekt en C&A lanceert een nieuwe duurzame jeans. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 7 augustus.


Monki opent dit najaar nieuwe concept store in Amsterdam

Dit najaar opent het Scandinavische modemerk Monki haar tweede conceptstore in Amsterdam. De winkel opent midden in de Pijp aan het Gerard Douplein, waar het een 'welkome aanvulling wordt voor Monki’s steeds groter wordende Nederlandse fanbase'. “We zijn enthousiast over de ontwikkelingen van Monki in Nederland”, aldus Jenni Dahlin Hansson, Managing Director bij Monki in een persbericht. “We weten dat hier al veel Monki love is, en kijken uit naar de opening van deze tweede Amsterdamse winkel”. De nieuwe winkel is 300 vierkante meter en volledig ingericht volgens het Monki World-concept.


Waste2Wear en Nederlandse modemerken toveren 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

Het textielbedrijf Waste2Wear is een samenwerking aangegaan met een aantal grote modemerken in Nederland en België (waaronder Wehkamp, Oilily en Claudia Sträter) onder de noemer Waste2wear | Ocean Plastic Project. Dat meldt de organisatie in een persbericht. Half augustus lanceren zij de nieuwe herfst-wintercollecties gemaakt van textiel dat duurzaam, 100% gerecycled en milieuvriendelijk is. Bijzonder aan het project is dat zulke grote partners zich hebben aangesloten; hierdoor zijn er 2 miljoen plastic flessen gerecycled en ook echt uit de oceaan gehaald. Het bedrijf Waste2wear is gevestigd in China, de oprichter en ceo is Nederlands, Monique Maissan.


Grootschalige handel in nepkleding ontmanteld in Oost-Nederland

De politie heeft deze week in de regio meerdere invallen gedaan in het kader van een groot onderzoek naar handel in nagemaakte merkkleding. Dat meldt De Gelderlander. Achter de illegale handel zat een organisatie die op professionele wijze hun kleding aan de man bracht. Volgens de politie huurden ze op verschillende plekken in de regio leegstaande bedrijfshallen en opslagboxen.

Winkels

Sommige ruimtes werden gebruikt voor de opslag van nieuwe kledingcollecties, terwijl andere hallen werden ingericht als volledige winkels, waar alle denkbare maten en modellen konden worden gekocht. De handelaren leken zelf ook namaakkleding te produceren: de politie vond namelijk ook grote partijen merkloze kledingstukken 'waar emblemen op genaaid konden worden'.


C&A lanceert duurzame jeans

Deze maand introduceert modeketen C&A een duurzame jeanslijn met Cradle to Cradle Gold certificaat. Dat meldt RetailDetail. C&A garandeert een duurzaam productieproces waarbij alle grondstoffen worden hergebruikt. De jeansbroek zal in twee uitvoeringen nog deze maand beschikbaar worden in de C&A webshop. De lancering is onderdeel van de campagne #WearTheChange, die aandacht vraagt voor kleding gemaakt van biologisch katoen en/of met een Cradle to Cradle-certificering. Om een breed publiek toegang te geven tot duurzame mode, verkoopt C&A het product tegen de democratische prijs van 29 euro.


Sissy-Boy vernieuwt website

 Modeketen Sissy-Boy heeft een volledig nieuwe website gelanceerd. Dat meldt Retailnews. ‘De unieke merkbeleving waar de winkels om bekendstaan, is nu ook online terug te vinden’. De site is volgens e-commercemanager Joost Kamstra ‘aan alle kanten’ vernieuwd. Zo zijn de verlanglijst, zoekfunctie en fotografie verbeterd. Ook is de website gebruiksvriendelijker gemaakt. Consumenten hebben voortaan onder meer inzicht in hun bestelgeschiedenis en vinden antwoorden op de meest gestelde vragen. Daarnaast is de merkbeleving sterker, zegt Kamstra. “Inspiratie is een fundamenteel onderdeel van Sissy-Boy en je krijgt op de nieuwe website, net als in onze fysieke winkels, het gevoel dat je er kunt schatzoeken.”

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.