Kledingwinkels draaien kleine min in Q1, Only for Men opent grootste filiaal tot nu toe en P&C lanceert Nederlandse webshop

AMSTERDAM, 5 juni 2019 14:32 | Rik de Langen

Gerelateerde berichten

In het eerste kwartaal van 2019 hebben kledingwinkels een lichte daling in omzet genoteerd, meldt het CBS. Verder: Peek & Cloppenburg opent in de herfst een webshop voor Nederlandse consumenten, Only for Men opent in Noord-Holland zijn grootste vestiging tot nu toe en grote kledingmerken kunnen niet aantonen dat ze makers genoeg betalen. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 5 juni 2019.

Mannenmodeketen Only for Men opent grootste filiaal van Nederland

Only for Men opent half oktober 2019 de deuren van een geheel nieuwe winkel in Alkmaar. Dat met de keten in een persbericht. De vestiging in Alkmaar wordt de zeventiende en tevens grootste Only for Men winkel van Nederland. Het pand heeft maar liefst een oppervlakte van ruim 1.500 vierkante meter. Hier wordt een groot assortiment mannenmode aangeboden, inclusief vele topmerken. het wordt volgens Only for Men  een compleet warenhuis voor mannen. Daarnaast vind je in de nieuwe winkel een barbier, een extra groot horecagedeelte, een grote boekenafdeling met 'mannenboeken' en een atelier. De winkel komt in het winkelcentrum Ringers, waar ook Bever, Decathlon en de Mediamarkt gevestigd zijn.

Detailhandel zet 3,4 procent meer om in eerste kwartaal

De omzet van de detailhandel was in het eerste kwartaal van 2019 3,4 procent hoger dan een jaar eerder. Dit meldt het CBS op basis van nieuwe kwartaalcijfers. Negatief was alleen wel de omzetontwikkeling in het eerste kwartaal bij winkels in in kleding (-0,8 procent). Opvallend in de kledingbranche ook was het lagere verkoopvolume (-4,7 procent). In de schoenenbranche wordt een plus genoteerd, daar stijgt de omzet met 1,8 procent.

Grote kledingmerken kunnen niet aantonen dat ze makers genoeg betalen

Negentien van de twintig onderzochte populaire kledingmerken, waaronder C&A, H&M en Primark, kunnen niet aantonen dat de makers van hun producten genoeg betaald krijgen om aan armoede te ontsnappen, schrijft NU.nl. Zij krijgen daarmee de laagst mogelijke beoordeling in een nieuw rapport van de internationale organisatie Schone Kleren Campagne (SKC) dat op 5 juni is verschenen.

Peek & Cloppenburg opent in najaar webshop in Nederland, hier geen winkels dicht

De Nederlandse webwinkel die door Peek & Cloppenburg in december werd aangekondigd, gaat in het najaar van 2019 open. Anders dan in Duitsland zijn hier geen plannen om winkels te sluiten. Dat meldt het warenhuis desgevraagd aan RetailTrends. P&C zit in Nederland in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. 

GfK: omzetgroei detailhandel in Nederland stagneert in 2019 als enige Europese land

De omzetgroei in de Nederlandse detailhandel stagneert in 2019. Dat terwijl voor de detailhandel in Europa een groei van 2 procent in de totale omzet wordt voorspeld. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van GfK naar de Europese detailhandel. Nederland is het enige land in Europa* waar nauwelijks omzetgroei te zien is. Bij retailers in Oost-Europa groeit de omzet het snelst.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.