Kleding.nl start in Groot-Brittannië

Amsterdam, 13 mei 2014 09:00 | Renée van Dongen

Het Nederlandse bedrijf Kleding.nl is deze week in Groot-Brittannië gelanceerd met Fashiola.co.uk.

De zoekmachine Kleding.nl breidt steeds verder uit. Deze week is het Nederlandse bedrijf gestart in Groot-Brittannië. Op Fashiola.co.uk kunnen consumenten ruim 650.000 producten doorzoeken van de belangrijkste Britse online kledingwinkels.

Britse webshops
In Groot-Brittannië heeft online fashion een marktwaarde van 6,9 miljard pond. Het aanbod van de Britse webshops is divers: zo is het schooluniformensegment een markt op zich. Bij de lancering waren 650.000 artikelen van ruim 80 webshops doorzoekbaar. Het aanbod op de kleding zoekmachine wordt nog dagelijks uitgebreid.

Voorbereiding
“Wij combineren een groot deel van het productaanbod op Fashiola.co.uk, waardoor we alle merken, prijzen en beschikbare kleding doorzoekbaar maken”, zegt directeur Peter Langenkamp in een persbericht. "We hebben Britse medewerkers in ons team, om ons zo goed mogelijk te kunnen vertegenwoordigen. Er zijn maanden van voorbereiding aan voorafgegaan. De press release die we met PR-agency EdenCancan uitvoeren is onze grootste tot nu toe."

Uitbreiding
Kledingwinkel.nl is in 2012 opgericht in Nederland. In het eerste jaar heeft de kleding zoekmachine 7,5 miljoen omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels. Het Nederlandse bedrijf is in 2013 al uitgebreid naar Duitsland, wat voor een omzetstijging van 10 miljoen euro zorgde. De verwachting voor 2014 is een omzetgroei van minstens 35 procent.

Momenteel is Kledingwinkel.nl bezig met uitbreidingen naar Spanje en Frankrijk onder de internationale naam Fashiola. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.