Kijken: Diesel introduceert nieuw ontwerpersplatform

Amsterdam, 8 maart 2018 10:10 | Margreet Anches

Diesel heeft het Red Tag Project gelanceerd, een platform dat ontwerpers uitnodigt om een denim- en sportswearcollectie voor het denimlabel te bedenken.

Shayne Oliver, bekend van het New Yorkse label Hood By Air en tegenwoordig Helmut Lang, bijt het spits af van het Red Tag Project van Diesel. De selecte collectie bestaat uit tien looks met onder meer cropped jacks en onconventionele denimbroeken. Oliver was vrij in zijn ontwerpkeuze, alleen moesten de stukken wel voldoen aan Diesel’s pijlers: denim en sportswear. Voor de eerste keer in de Diesel-historie zijn de items voorzien van het wereldwijd erkende rode logo van het merk.

Verfijnd en messcherp

“Ik houd van denim en diens Amerikaanse roots, net als het Italiaanse Diesel”, laat Oliver in het persbericht weten. “Deze capsulecollectie spreekt echt de taal van Renzo, de oprichter van het merk. Met verfijnde, messcherpe esthetiek die tegelijkertijd trendy is.”

Meer in de pijplijn

Rosso laat op zijn beurt weten meer in de pijplijn te hebben. “We werken aan een aantal internationale initiatieven. De nieuwe generatie is levendig en geïnteresseerd in mooie producten die een ziel hebben en gelijktijdig de taal van nu spreken.”

1

2

3

4

5

Diesel's Renzo Rosso (links) en Shayne Oliver.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.