Jomo Fashion overgenomen, Modint verwelkomt ZZP’ers en We Love Modemusthaves op de vingers getikt

AMSTERDAM, 8 maart 2019 17:02 | Tessa van Glabbeek

Private labelproducent Jomo Fashion heeft een nieuwe eigenaar. Verder: brancheorganisatie Modint verwelkomt ZZP’ers met speciaal lidmaatschap en modewebwinkel We Love Modemusthaves is door de ACM op de vingers getikt. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 8 maart 2019.

HVEG Investments neemt Jomo Fashion over

Jomo Fashion uit Enschede is overgenomen door HVEG Investments. Dat maakt het bedrijf bekend middels een persbericht. Met de overname wil HVEG haar groeistrategie voortzetten en wil haar klanten in binnen en buitenland nog breder kunnen bedienen. Jomo Fashion ontwikkelt private label collecties voor Europese grootwinkelbedrijven en modeketens. Ze maken zowel baby- kinder- vrouwen- als mannencollecties en is goed voor een omzet van circa 30 miljoen euro. HVEG Fashion Group, met een omzet na de overname van 140 miljoen euro, is een groep internationaal opererende modebedrijven gespecialiseerd in de ontwikkeling, inkoop en verkoop van private labelmode voor vrouwen, mannen, kinderen, baby’s en accessoires.

Brancheorganisatie Modint verwelkomt ZZP'ers

De brancheorganisatie Modint introduceert Modint Light, dit speciale lidmaatschap is bedoeld voor kleine (startende) bedrijven en ZZP’ers in de sector. De organisatie laat in een persbericht weten: “Zo kunnen kleinere ondernemers zich gemakkelijker aansluiten bij Modint en worden het netwerk, de diensten en de voordelen van de vereniging ook voor hen toegankelijk." Modint is een vereniging die samen met haar leden bouwt aan een waardevolle en gezonde toekomst voor de kleding- en textielsector.

Bonden dreigen met nieuwe acties na verwerpen loonbod de Bijenkorf

Vakbond FNV wijst het eindbod van warenhuis de Bijenkorf voor een nieuwe cao af. Daarin zullen de lonen met minimaal 1,5 procent stijgen. De vakbond gaat opnieuw om tafel met de warenhuisketen en dreigt ook met nieuwe acties, zo schrijft de Financiële Telegraaf.  Ruim 80 procent van de FNV-leden vindt de stijging, die over een looptijd van twee jaar met 1,5 procent stijgen, te weinig. De medewerkers zijn bereid om opnieuw actie te voeren, zo schrijft de Financiële Telegraaf op basis van een nieuwsbrief aan de werknemers: “De komende tijd gaan de leden het hierover hebben met elkaar. We gaan nieuwe plannen smeden.” De Bijenkorf heeft nog niet gereageerd op de nieuwe actiedreiging.

ACM tikt webwinkels op de vingers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft de webwinkels We Love Musthaves en Bluegood op de vingers getikt, zo meldt Emerce. Zij zouden hun klanten niet goed informeren, waarbij het voornamelijk gaat om het zogenaamde herroepingsrecht, de levertijd en contactgegevens. De webwinkels hebben de informatie op hun websites aangepast. We Love Musthaves verkoopt modeartikelen en Bluegood diverse huishoudelijke artikelen.

Studenten ROC van Twente ontwerpen duurzame kleding voor terStal

Studenten van ROC van Twente hebben voor terStal duurzame kleding ontworpen. Dat schrijft Nieuws Overijssel De prototypes bestaan uit restanten en samples en op donderdag 7 maart presenteerden ze hun duurzame producten voor het project terStal by ROC van Twente. In tien weken tijd doorliepen de studenten het traject van idee tot aan kledingstuk. terStal biedt al jaren stageplekken aan studenten van verschillende opleidingen van ROC van Twente: “Deze studenten zijn onze toekomstige collega’s, we willen ze dan ook graag kennis laten maken met de modebranche”, aldus Bianca Keupink tegen Nieuws Overijssel. Ze is erg benieuwd naar de presentaties: “Het kan zomaar zijn dat de winnende prototypes in de winkel van terStal komen te hangen of dat ze ons inspireren voor nieuwe collecties.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.