Mannemodezaak uit Coevorden wint retailprijs, Miobi opent in Deventer en Beyoncé helpt Balmain

AMSTERDAM, 11 juli 2018 19:17 | Rik de Langen

Op 9 juli won casual mannenmodezaak Nextdoor by Dimmendaal een Dutch Retail Award. In mei spraken we ondernemer Richard Dimmendaal. Verder: modehuis Balmain werkt samen met Beyoncé, de jongste mede-oprichter van Benetton overleden op 74-jarige leeftijd en Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 11 juli.

Nextdoor by Dimmendaal in Coevorden: ‘We wilden de gaafste winkel van de regio hebben'

Op 9 juli won casual mannenmodezaak Nextdoor by Dimmendaal een Dutch Retail Award. In mei spraken we ondernemer Richard Dimmendaal. In maart 2018 heropende hij zijn compleet verbouwde Dimmendaal Mannenmode in Coevorden. Daarnaast opende hij de nieuwe jeanszaak Nextdoor in het naastgelegen pand. “Het leek me wel wat om een extra, jongere, doelgroep aan te trekken.”

Nieuw in Deventer: mannenmodewinkel MIOBI

Sinds deze week is MIOBI open in de Lange Bisschopstraat in Deventer. Dat meldt regiosite Indebuurt. "In deze winkel vind je merkkleding voor met name de mannen. Eigenaar Kelvin Schonis (25) is maar wat trots op zijn eigen zaak: ”Ik ben van ver gekomen. Ik heb het gevoel dat ik hier al jaren naar toe leef. En nu is het eindelijk zo ver, dat is onwerkelijk, maar prachtig".”

Mede-oprichter Carlo Benetton overleden op 74-jarige leeftijd

Carlo Benetton, de jongste van de broers en zus die het bekende Italiaanse modemerk creëerden, overleed op 74-jarige leeftijd. Dat meldt Knack. Hij was ziek en stierf in zijn woning in Treviso. Samen met zijn broers Luciano en Gilberto, en zijn zus Giuliana, stichtte Carlo Benetton in 1985 het bedrijf in Italië. Het  idee om een eigen modemerk te creëren kwam van Luciano, de oudste van de familie. De eerste collectie bestond uit een reeks wollen pulls in verschillende kleuren. Het werd meteen een succes.

FNG haalt zestig miljoen aan vers kapitaal op via aandelenuitgifte

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. Dat meldt RetailDetail. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs. “De operatie om met FNG opnieuw een Belgische vennootschap te worden die ook noteert op de Brusselse beurs is voltooid en maandag is het zover”, laat ceo Dieter Penninckx weten. De kapitaalverhoging van FNG heeft als doel om de focus op Brantano verder te ondersteunen. Het online platform van Brantano is inmiddels drie maanden live. Vanaf de zomer wil het merk dat niet alleen vullen met nieuwe schoenen en kleren, maar ook verder de koppeling met de fysieke winkels maken. 

Balmain en Beyoncé maken capsulecollectie voor het goede doel

Balmain lanceert deze maand een mini-capsulecollectie met Beyoncé, genaamd BalmainxBeyoncé, en lanceert deze op 13 juli in Parijs in de flagshipstore van Balmain. Een dag later wordt de collectie internationaal uitgerold. De collectie bevat hoodies en tees, met een op de Amerikaanse vrouwenlijke studententverenigingen gebaseerde graphics, allemaal gebaseerd op de belangrijkste ontwerpen van hun Coachella-link. De opbrengst van de verzameling zal bijdragen aan de financiering van het United Negro College Fund (UNCF). Naast haar Coachella-set heeft Beyoncé 100.000 dollar geschonken aan vier historisch zwarte colleges.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.