Hutspot opent in Breda, millennials stoppen niet met shoppen tijdens vakantie en Rihanna in Nederlands design

AMSTERDAM, 6 augustus 2019 17:09 | Door de redactie

Hutspot opent een nieuwe vestiging. Verder: Rihanna gespot in Nederlands ontwerp en Zalando ziet aantal gebruikers toenemen in het tweede kwartaal van 2019. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van dinsdag 6 augustus.

Shoppen vanaf een strandbedje

Winkelstraat.nl noteert tweeëneenhalf keer zoveel buitenlandse aankopen onder Nederlandse en Belgische klanten ten opzichte van de maanden voor de vakantieperiode. Dit meldt het online winkelplatform in een persbericht. 1 op de 10 van de millenial-klant koopt kleding vanaf het vakantieadres. “Wij vonden het altijd logisch dat de omzetten van winkeliers in de zomermaanden wat achterbleven. Maar recent zien we dat mensen tussen het zonnen door ook online door blijven shoppen”, zegt ceo en mede-oprichter Joost van der Veer in het persbericht.

Volgens het online platform komen veel bestellingen van vakantiegangers op bestemmingen als Ibiza, Mallorca en Marbella, maar ook vanuit de surfspots en steden in Turkije en Marokko. “Millenials trekken de wereld over in de vakanties om nieuwe indrukken op te doen. Waar ze al die kleding normaal misschien op vakantie gekocht hadden en mee terug moesten nemen, doen ze dat nu met hun mobiel vanaf een strandstoel of luchtbed,” aldus van der Veer.

Hutspot naar Breda

Hutspot breidt uit naar het zuiden van ons land met een nieuwe winkel in Breda. De conceptstore opende vorige week in de gerenoveerde Houtmarktpassage 164. Het is de zevende vestiging van de keten. Volgens het persbericht van Hutspot is het interieur van de nieuwe winkel in Breda ‘het meest kleurrijke en vrolijke tot dusver’:

Tekst loopt door onder de foto's.

Hutspot Breda1 (1)

Hutspot Breda1 (2)

Hutspot Breda1 (3)

Hutspot Breda1 (4)

De eerste officiële Hutspot winkel opende in december 2012 in de Van Woustraat in Amsterdam. Later volgden de locaties Rozengracht Amsterdam (2013), Utrecht (2015), Rotterdam (2016) en Eindhoven (2017). Dit jaar opende Hutspot de derde Amsterdamse locatie in het Magna Plaza en dus nummer zeven in Breda. In september van dit jaar komt er een achtste vestiging bij op een nog onbekende locatie.

Rihanna carnavalt in Laport

Rihanna is gespot in Nederlands design tijdens de jaarlijkse carnavalsoptocht op Barbados. De zangeres, die geboren en getogen is op het Caribische eiland, droeg een roze verenjurk van de Nederlandse modeontwerper David Laport. “Vorige week maandag kregen we een mailtje van de styliste van Rihanna over de roze jurk”, aldus de designer op het AD. “Ze had hem op Instagram gezien en vroeg of Rihanna hem kon dragen tijdens de jaarlijkse carnavalsviering op Barbados.” Laporte en zijn team hebben een aantal nachten doorgewerkt om een nieuwe jurk voor haar op maat te maken. Het is niet de eerste keer dat de zangeres haar oog op een creatie van de Amsterdamse designer heeft laten vallen. Laport: “ze heeft nog twee andere jurken van me, dus wie weet zien we haar binnenkort nog een keer in een van mijn designs.”

Omzet Zalando stijgt, winst daalt

Zalando heeft in het tweede kwartaal van 2019 een omzet gerealiseerd van 1,6 miljard euro; een groei van 20,1% vergeleken met dezelfde periode in 2018. Dit blijkt uit de kwartaalcijfers die de webshop afgelopen donderdag heeft gepubliceerd. Het aantal actieve klanten steeg van 24,6 miljoen in Q2 2018 naar 28,3 miljoen gebruikers in hetzelfde kwartaal van dit jaar. Ook nam het aantal bezoekers met 34,3% toe naar 986,4 miljoen. De Duitse etailer zag de nettowinst dalen van 51,8 miljoen euro naar 45,5 miljoen euro. Zalando werd in 2008 in Berlijn opgericht en is actief in zeventien landen. Begin juli maakte de onderneming bekend dat het na de zomer start met de bouw van een distributiecentrum in Bleiswijk, dat in 2021 in bedrijf moet gaan. Het centrum zal 1500 nieuwe banen opleveren.

Barneys vraagt uitstel van betaling aan

Barneys New York heeft uitstel van betaling aangevraagd. De Amerikaanse warenhuisketen staat aan de rand van een faillissement en probeert de boel te redden door 15 van de 22 winkels te sluiten, meldt The New York Times. Barneys noemt de recente huurverhogingen en de teruglopende bezoekersaantallen de belangrijkste redenen van de benarde situatie waarin de warenhuisketen zich nu bevindt. Barneys was ooit het symbool van ‘cool luxury’, door met name het filiaal aan de iconische Madison Avenue in New York, waar veel opkomende, nieuwe designers de kans kregen om hun collecties te verkopen. Deze winkel blijft open, ondanks het feit dat de jaarlijkse huur van juist dit filiaal mag worden verdubbeld van 16 naar 30 miljoen dollar.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.