H&M stopt met modemerk Cheap Monday

AMSTERDAM, 27 november 2018 11:02 | Rik de Langen

De Zweedse modegigant H&M gaat stoppen met het eigen kledingmerk Cheap Monday. Dat meldt H&M op dinsdag. Het bedrijf wil zich richten op de kernactiviteiten, zo heet het in een persverklaring.

Foto: Torbakhopper

H&M trekt de stekker uit het kledingmerk Cheap Monday. Dat laat het bedrijf op 27 november 2018 weten in een persbericht. In 2019 is het over en uit met Cheap Monday. 'Het merk heeft een traditioneel wholesale-businessmodel, een model dat 'door de verschuiving in de sector voor grote uitdagingen stond'. De omzet en winst van Cheap Monday zijn al lange tijd negatief, meldt H&M.

Op 1 juli 2019 moeten alle activiteiten van Cheap Monday gestopt zijn. Voor 80 werknemers wordt het arbeidscontract beëindigd. De Cheap Monday-winkel in Londen en de online-winkel van Cheap Monday sluiten op 31 december 2018.

"We moeten ons bedrijf voortdurend ontwikkelen en kiezen waar we in investeren. We zien zeer goede kansen en een groot potentieel voor alle andere merken binnen New Business, die zich allemaal positief ontwikkelen, zowel digitaal als via fysieke winkels," zegt Anna Attemark, hoofd New Business bij de H&M-groep.

Cheap Monday is in 2004 als kledingmerk ontstaan uit de modeketen Weekday, destijds gestart door Örjan Andersson en Adam Friberg. In 2008 werd zowel Weekday als Cheap Monday overgenomen door H&M. Het kledingmerk wordt nu nog verkocht in 35 landen. 


Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.