G-Star Raw vernieuwt retailconcept

Amsterdam, 30 september 2019 12:12 | Margreet Anches

G-Star Raw heeft een nieuw winkelconcept gepresenteerd in Rotterdam. De opzet, die de omnichannel-ervaring moet bevorderen, wordt doorgevoerd in meer vestigingen van het jeansmerk.

De Rotterdamse G-Star-zaak aan de Lijnbaan is een halfjaar dicht geweest voor een volledige verbouwing. Vrijdag 27 september vierde het jeansmerk de heropening. In de nieuwe opzet speelt de denimwand, met twee keer zoveel capaciteit als in een gemiddelde G-Star Raw-winkel, een prominente rol. Het ruime aanbod in fits en maten moet het vinden van de juiste jeans makkelijker maken, verklaart het bedrijf. Dit wordt ondersteund door de extra ruime paskamers, servicedesks en duidelijk aangegeven zones. 

 

Omnichannel

Deze investeringen zijn onderdeel van een groter initiatief, waarbij G-Star zich focust op het creëren van een optimale omnichannel ervaring. Hierbij zijn de verschillende verkoop- en informatiekanalen op elkaar afgestemd. Zo introduceerde G-Star eerder al de mogelijkheid om webshopbestellingen in de winkel op te halen. Daarnaast kan de winkelvoorraad worden aangesproken bij aankopen via G-star.com. Consumenten kunnen verder ook weshoporders in de fysieke G-star-winkels retourneren. 

 

Updaten

Rob Schilder, ceo bij G-Star laat weten dat de fysieke retail, ondanks de aandacht voor online, nog altijd belangrijk is voor het merk: “Wij zijn overtuigd van het belang van fysieke winkels voor een optimale omnichannel ervaring voor onze consumenten. Daarom investeren we in het updaten van onze belangrijkste winkels.”

Bekijk de vernieuwde flagshipstore in Rotterdam:

2

1

6

 

4

3

9

7

10

5

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.