Flinke omzet- en winstgroei voor Stone Island

amsterdam, 23 november 2016 09:48 | Mehtap Gungormez

2016 is een goed jaar geweest voor Stone Island. Het bedrijf verwacht het jaar af te sluiten met een flinke omzet- en winstgroei.

Het Italiaanse modemerk Stone Island verwacht ten opzichte van vorig jaar een omzetgroei van 20%, zo meldt WWD. Het bedrijf denkt 2016 af te sluiten met een omzet van 105 miljoen euro.

Verdubbeld

De EBITDA van Stone Island komt uit op 18 miljoen, wat 35% meer is dan in 2015. Vooral online heeft het merk goed gepresteerd in 2016. Daarnaast is de belangrijkste groei gerealiseerd in de Verenigde Staten, een land dat bekend staat om zijn lastige markt op het gebied van casualwear.

“Ik heb nooit geprobeerd om te anticiperen op de markt en deze cijfers zijn zelfs verrassend voor mij,” zei Carlo Rivetti, CEO van Stone Island, in de Italiaanse krant Il Sole 24 Ore. “Maar ik heb wel altijd duidelijke ideeën gehad over bepaalde zaken en nu werpt onze consistentie en teamwork zijn vruchten af.”

In de afgelopen vijf jaar is de omzet van Stone Island verdubbeld. Wereldwijd heeft het merk twintig flagshipstores.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.