Doorstart voor Dungelmann, geldschieter voor noodlijdend Hudson’s Bay en Hema heeft primeur op Instagram

AMSTERDAM, 21 augustus 2019 21:13 | Rik de Langen

Schoenenketen Dungelmann maakt doorstart met onbekende investeerder. Verder: Het kwakkelende warenhuisconcern Hudson’s Bay heeft een nieuwe investeerder en eén op de zeven online shoppers haalt pakje niet op. Je leest in het het nieuwsoverzicht van 21 augustus.

Schoenenketen Dungelmann maakt doorstart met onbekende investeerder

Dungelmann, dat onlangs failliet werd verklaard, heeft een koper gevonden. Dat meldt Schoenvisie, het vakblad voor de schoenenbranche. Eerder werd al bekend dat er grote interesse was in de failliete keten Dungelmann. Inmiddels heeft de curator met één van de geïnteresseerde partijen een definitieve overeenstemming bereikt.

De koper betreft een investeerder en de komende weken zal hij samen met het management van Dungelmann kijken hoe en in welke omvang de activiteiten gaan worden doorgezet. Er is nog niet bekendgemaakt wie de investeerder is. Voorlopig blijven zowel de winkels van Dungelmann en Hermans open. 

Geldschieter voor noodlijdend Hudson’s Bay: ‘Water naar de zee dragen’

Het kwakkelende warenhuisconcern Hudson’s Bay heeft een nieuwe investeerder aan boord gehaald, zo maakte het bedrijf gisteren bekend. Dat meldt De Ondernemer. Het eveneens Canadese Catalyst Capital Group heeft een belang van 10 procent genomen in het bedrijf tegen omgerekend 127 miljoen euro. Ondanks of misschien wel dankzij de kapitaalinjectie lijkt een vertrek uit Nederland op korte termijn onafwendbaar.

HEMA claimt primeur met branded filter op Instagram

HEMA introduceert in samenwerking met social agency GoSpooky het zolgeheten B.A.E. Instagram filter, meldt Emerce. Met deze branded make-up filter kunnen Instagram gebruikers de producten van B.A.E., het nieuwe beautylabel van HEMA, uitproberen via augmented reality (AR). Instagram gebruikers kunnen bij gebruik van de filter kiezen uit verschillende AR-effecten. Iedere optie geeft, net als bij de echte producten uit het assortiment van het label, een eigen look.

Foto: Marin de Witte

Een op zeven online shoppers haalt pakje niet op

Een op de zeven Britse online shoppers geeft toe al eens een bestelling via click&collect te laten liggen: jaarlijks worden voor in totaal 250 miljoen euro aan pakketjes nooit afgehaald. Dat schrijft RetailDetail. Het gaat om bestellingen via click&collect. Click&collect is voor veel retailers een oplossing om onlineshoppers toch nog in de fysieke winkels te krijgen en de dure thuislevering te vermijden. Er is echter een keerzijde aan de medaille: een klant op zeven ‘vergeet’ weleens een bestelling op te pikken. Dat blijkt uit een bevraging bij 2000 Britse onlineshoppers door Decathlon en Barclaycard.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.