Dit zijn de 10 meest waardevolle modemerken van 2015

AMSTERDAM, 6 oktober 2015 11:55 | Rik de Langen

Merkadviesbureau Interbrand heeft weer een lijst gemaakt met de waardevolste merken ter wereld. Textilia pikt de modemerken er voor je uit.

Elk jaar stelt het Britse merkadviesbureau Interbrand een lijst samen met de meest waardevolle merken ter wereld. Door een uitgebreide analyse te maken van een groot aantal factoren wordt een waarde toegekend aan een merk.

Top 3

In de top 100 van 2015 staat Apple op de eerste plek, met een waarde van 170 miljard dollar. Op plek twee staat Google met een waarde van 120 miljard dollar. Coca Cola staat op plek drie met 78 miljard dollar.

Modemerken

In de top 100 staat ook een tiental modemerken. Tussen haakjes de plek in de algemene top 100.

  1. Louis Vuitton, 22,3 miljard (20)
  2. H&M, 22,2 miljard (21)
  3. Zara, 14 miljard (30)
  4. Hermes, 10,9 miljard (41)
  5. Gucci, 8,8 miljard (50)
  6. Adidas, 6,8 miljard (62)
  7. Prada, 6,2 miljard (69)
  8. Burberry, 5,9 miljard (73)
  9. Ralph Lauren, 4,6 miljard (91)
  10. Hugo Boss, 4,2 miljard (96)

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.