De papieren reclamefolder lokt mensen naar de fysieke winkel

Amsterdam, 13 januari 2017 12:56 | Lisa Kal

Gerelateerde berichten

Nederlanders lezen nog steeds reclamefolders. Uit onderzoek blijkt zelfs dat de papieren reclamefolder consumenten stimuleert om in een fysieke winkel te kopen.

Papieren reclamefolders worden nog steeds veel gelezen. Uit het onderzoek van Q&A onder ruim 2.000 consumenten blijkt dat ruim 87 procent de papieren folders leest. Daarnaast geeft ruim 60 procent aan dat de folder hen stimuleert om aankopen te doen in een fysieke winkel.

Webshops hebben minder profijt van de papieren reclamefolders. Van de deelnemende consumenten geeft 10 procent aan dat een papieren folder hen stimuleert om wat te kopen via een webshop.

Digitale folders

De digitale folders worden gezien als een mooie aanvulling op de papieren folders, aldus Q&A. De folders zijn altijd en overal beschikbaar wat volgens de consument een groot voordeel is.

Op dit moment hebben de digitale folders een ander effect dan de papieren folders. 38 procent geeft aan dat een digitale folder hen stimuleert een fysieke winkel te bezoeken terwijl 24 procent juist geprikkeld wordt om via het internet producten te kopen.

De fysieke winkels profiteren op dit moment het meeste van de folders. Toch verwacht Q&A dat het leesgedrag van de consument de komende jaren zal veranderen van papier naar digitaal waardoor dit in een later stadium kan leiden tot meer online aankopen. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.