Coolcat sluit winkels en focust op online

Amsterdam, 9 mei 2019 09:00 | Margreet Anches

Coolcat stopt als fysieke modeketen en gaat verder als online formule onder de naam Coolcat Junior.

De Coolcat-formule verdwijnt de komende maanden uit het winkelbeeld. Na de overname van de keten door Retail Beheer in april, was het de bedoeling 56 van de 80 winkels voort te zetten. Nu kiest de onderneming ervoor zich uitsluitend te concentreren op e-commerce. Wel gaat het verder met de succesvolle webshop, onder de merknaam Coolcat Junior. 

 

Online

“De verschuiving van offline winkelen naar online bestellen is evident”, verklaart directeur Jaco Scheffers. “Ondanks de vele reorganisaties en herstelmaatregelen die binnen het bedrijf zijn getroffen, bleven de fysieke winkels de bedrijfsresultaten jarenlang negatief beïnvloeden. Daarnaast constateren we belangrijke wijzigingen in het aankoopgedrag van kinder- en tienermode. Dit rechtvaardigt onze beslissing om Coolcat alleen als online formule voort te zetten.”

 

Substantiële investering

Retail Beheer gaat de huidige Coolcat-winkelorganisatie gefaseerd afbouwen. De komende maanden investeert het ‘substantieel’ in online. In de Benelux, maar ook internationaal, in Frankrijk en Duitsland. 

 

Nieuwe retailformule

Het bedrijf neemt waarschijnlijk niet definitief afscheid van de fysieke retail. De komende tijd onderzoekt het de mogelijkheden voor een nieuwe retailformule, dat de werktitel Soho heeft. Soho was een merk dat lange tijd gevoerd werd binnen het warenhuis V&D. Aan het eind van de zomer verwacht Retail Beheer meer duidelijkheid hierover te kunnen geven. Scheffers: “Het gaat om een volledig nieuw concept waarover wij nu nog niets kunnen melden. Dat geldt ook voor de omvang van de keten.”

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.