Claudia Sträter opent vintage store, 8 nieuwe modemerken in Nederland en JFK-kledinglijn

AMSTERDAM, 12 april 2018 11:04 | Rik de Langen

Het modemerk Claudia Sträter opent een vintage store op het Centraal Station van Amsterdam. In de winkel wordt Claudia Sträter-kleding verzameld en opnieuw verkocht. Verder: ANWB is kanshebber voor de beste reclamefolder in de mode, 8 nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland op een rij en Abercrombie & Fitch lanceert kledinglijn gebaseerd op JFK. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 12 april.

Claudia Sträter opent vintage store in creatieve hotspot Lil' Amsterdam

De vintage Claudia Sträter winkel Share your Clothes verhuist naar een bijzondere locatie: Lil’ Amsterdam, een verzameling pop-up stores in de Amstelpassage aan de oostzijde van het Centraal Station in Amsterdam. De nieuwe Share your Clothes winkel opent de deuren op donderdag 12 april 2018. Dat meldt het merk in een persbericht. In de vintage store Share your Clothes wordt Claudia Sträter-kleding verzameld uit de jaren 70 tot de jaren 00 en opnieuw verkocht.

"Door een vintage ‘pre-loved’ item te kopen, wordt kleding hergebruikt en behouden materialen hun waarde. Zo dragen we bij aan een circulaire economie. Bovendien gaat de netto opbrengst van de Share your Clothes winkel naar de Claudia Sträter Foundation die goede doelen en maatschappelijke initiatieven ondersteunt, gericht op vrouwen in Nederland en België. De items die niet worden verkocht gaan naar vrouwen in kansarme landen." Meer informatie over Share your Clothes en de Claudia Sträter Foundation is te lezen op www.claudiastrater.com/shareyourclothes

8 nieuwe vrouwenmodemerken in Nederland

We mogen dan tussen de inkoopbeurzen in zitten, maar dat betekent niet dat er geen nieuws is. Zo werden er de afgelopen weken volop nieuwe merken geïntroduceerd in het vrouwenmodesegment. We zetten er 8 op een rij, met onder meer Purper, Lauren Vidal, Gr[8]ful en Sand Copenhagen.

ANWB, Bristol, Wibra en Zeeman maken de beste reclamefolder in de categorie Fashion

Op 26 april wordt bekendgemaakt wie de beste reclamefolder van 2018 heeft gemaakt. Er zijn 4 genomineerden in de categorie Fashion en verrassend genoeg staat daar de ANWB tussen, naast de textielsupers Bristol, Wibra en Zeeman. De publieksprijs die dit jaar voor de 6e keer georganiseerd werd, is een initiatief van de DDMA Businessgroep Verspreidingen. Retail adviesbureau Q&A voert jaarlijks de ‘Beste Folder Awards’ verkiezing uit.

Greenpeace: milieu-keurmerken steeds beter, behalve bij fast fashion-merken

Greenpeace Duitsland heeft een lopend onderzoek over duurzame textielkeurmerken bijgewerkt. Elk jaar onderzoekt en evalueert de milieuorganisatie de acht meest relevante certificaten. Het gaat vooruit, maar sterk bekritiseerd zijn de eigen milieukeurmerken van grote fast-fashion-merken zoals H&M, C&A en Zara.

Abercrombie & Fitch lanceert kledinglijn gebaseerd op JFK

Wie zich als de Amerikaanse president John F. Kennedy wil kleden, kan terecht bij kledingmerk Abercrombie & Fitch. Dat lanceert een kledinglijn in de stijl van de mythische Amerikaans president. Dat meldt de Belgische krant De Morgen. Vorig jaar werd een katoenen broek van Abercrombie & Fitch die John F. Kennedy ooit had gedragen tijdens zijn presidentschap geveild. De koper was Abercrombie & Fitchzelf, dat met een team researchers de broek op het spoor kwam.  Het bedrijf wil de broek nu reproduceren voor het brede publiek. Samen met T-shirts, hoodies, jassen en zwembroeken die Kennedy ooit droeg.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.