C&A investeert 1 miljard in omnichannel

amsterdam, 1 maart 2017 14:27 | Tessa van Glabbeek

Modeketen C&A wil tegen het jaar 2021 een volwaardige omnichannelretailer zijn. Dit jaar al ondergaat de webshop daarom een complete make-over. De komende jaren investeert C&A €1 miljard

De webshop van C&A moet in 2021 een centrale rol krijgen in een nieuw winkelconcept dat in heel Europa uitrolt, vertelt een woordvoerder van de kledingwinkel aan online magazine Twinkle. Woordvoerder Mieke van Groningen: “We willen het aandeel van de online shop in onze totale verkoop verdrievoudigen tegen 2021. Wij zien en vinden dat winkels en online samengaan en wij investeren dan ook de komende jaren meer dan een miljard euro in de modernisering van winkels en aanbod.”

De investering van €1 miljard wordt gebruikt voor winkelbeleving, het online kanaal en de collectie van C&A. De webshop, die in 2012 werd gelanceerd, wordt dit jaar nog gemoderniseerd. De keten wil klanten de mogelijkheid bieden om te shoppen waar en wanneer ze willen.

In oktober 2016 werd bekend dat in Nederland vier filialen in Nederland sluiten. Vorige week kwam bovendien naar buiten dat er op de hoofdkantoren in België en Duitsland 230 banen zijn geschrapt. Dit is allemaal onderdeel van de nieuwe koers van C&A.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.