Binnenkijken: de nieuwe Black & Blue winkel in Nijmegen

Amsterdam, 3 oktober 2019 09:00 | Margreet Anches

De blauwe jeans en barbecues van Black & Blue hebben onlangs een nieuw onderkomen gekregen in het centrum van Nijmegen. Neem een kijkje.

Eind september is de winkel van Black & Blue verhuisd van een destination location buiten het centrum, naar de Nijmeegse binnenstad. De catering- en evenemententak van het bedrijf blijft op het oude adres. “Ik ben blij dat we de warme en relaxte sfeer, zoals op de vorige locatie, konden meenemen”, zegt mede-eigenaar Barry van den Heuvel. “We nemen onszelf mee. Precies zoals we zijn.” 

 

Sloophouten wanden

In de winkel aan de Lange Hezelstraat, de oudste winkelstraat van Nederland, zijn bijvoorbeeld dezelfde sloophouten wanden aangebracht. Daarnaast keren de kleurrijke tapijten, de leren Chesterfield-banken en de werkplaats van leerbewerker Boaz terug. De stenen muren zijn in de originele staat gehouden. Kleden van Pendleton, een van de nieuwe merken in de winkel, geven het geheel kleur. 

 

Kleine aanpassingen

Wat kleding betreft blijft Black & Blue vrijwel dezelfde koers varen, met een aantal kleine aanpassingen, vertelde Van den Heuvel eerder. “We blijven binnen onze blauwdruk. Maar voor de mensen die het verhaal van dry, selvedge en Japanse denim niet kennen, maar wel tof vinden, gaan we ook producten aanbieden. Dus naast premium broeken van 300 euro ook modellen van 130 euro. We gaan nog steeds geen stretchbroeken en fashion verkopen. We blijven bij onze oorsprong, maar verlagen de drempel iets voor mensen die voor het eerst met deze producten in aanraking komen.” 

 

Meer betaalbaar

“We gaan van Lee niet alleen de 101-lijn verkopen, maar ook de meer betaalbare commerciële lijn, waar ook hele mooie modellen in zitten. We nemen Edwin Europe én Japan op: premium Japanse denim en de meer toegankelijke Europese collectie. Red Wing breiden we uit. Verder hebben we Pendleton, met hele gave native prints en El Solitario, een Spaans motorlifestylemerk, ingekocht. Onze klantenkring telt namelijk aardig wat motorrijders. We willen op den duur ook horeca toevoegen, zodat we broodjes pulled pork – gemaakt op de andere locatie - kunnen verkopen. Er zijn dus nog wat vervolgstappen mogelijk.”

9

2

4

1

6

3

5

10

7

8

 

 

 

Geblokkeerdblokje_metbal

 

  • liza van jarwaarde

    4 okt 2019 14:32:28

    Jouw reactie (max. 500 tekens)