Bijenkorf lanceert 'street'-campagne, Hunkemölller start met click&buy, en wie verdient het meest met mode?

AMSTERDAM, 8 maart 2018 13:26 | Rik de Langen

De Bijenkorf introduceert een nieuwe campagne 'Straat Couture', gefotografeerd door talent Lois Cohen. Verder: Abercrombie sluit weer flink wat winkels in 2018, maar dat blijkt goed te zijn voor de jaarcijfers, Hunkemöller introduceert haar eerste ‘click & buy’ modeshow die live uitgezonden werd vanuit Amsterdam, en Forbes stelde de lijst samen met de rijkste (mode)miljardairs ter wereld. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 8 maart.

Hunkemöller introduceert eerste ‘click & buy’ modeshow

Hunkemöller heeft op 5 maart voor het eerst een modeshow gehouden die wereldwijd live te volgen was. Op de pagina van de livestream werden de items meteen getoond, klanten konden die vervolgens op hun wensenlijst opslaan. Na de show, die in de zaal van Afas live werd gehouden, konden online bezoekers hun gewenste maten selecteren en de aankopen afronden.

Dit zijn de rijkste modemensen ter wereld van 2018 volgens Forbes

Bij zakenblad Forbes hebben ze de boekhouding van de rijkste mensen ter wereld weer eens doorgenomen en daaruit is de lijst met de rijkste mensen ter wereld samengesteld. Amazon-baas Jeff Bezos staat bovenaan. Maar hoe doen de rijken het die zich met mode en kleding bezighouden? We zetten de bekendste modemiljardairs op een rij. 

Abercrombie & Fitch sluit 60 winkels in 2018, maar sluit 2017 positief af

De Amerikaanse modeketen Abercrombie & Fitch heeft de balans over 2017 opgemaakt en ziet het sluiten van winkels goed is voor he bedrijf. De omzet steeg in het afgelopen boekjaar met 5 procent naar 3,5 miljard dollar. Vorig jaar sloot het bijna 40 kledingwinkels. In 2016 sloot het ongeveer 50 modezaken. Voor 2018 staan er 60 sluitingenhttps://www.cnbc.com/2018/03/07/abercrombie-fitch-to-close-60-more-stores-shares-surge.html op het programma. Daartegenover staat dat er 21 nieuwe 'full-price' kledingwinkels bij komen.

Geitenwollenwinkel wil aparte winkel voor eigen label Goat

De Amsterdamse webshop Geitenwollenwinkel wil dit jaar nog een winkel openen voor het eigen label Goat. Dat zeggen Abigail en Lavinia Bakker in een interview met Textilia. Ook denkt de tweeling na over een kleiner filiaal alleen voor mannen.

De Bijenkorf lanceert campagne met Lois Cohen 

De Bijenkorf introduceert een  nieuwe campagne 'Straat Couture', gefotografeerd door talent Lois Cohen. Marjolijn Meynen, directeur marketing & communicatie zegt in ene persbericht: “Met de nieuwe campagne Straat Couture willen we duidelijk maken dat alles kan, zo lang jij je goed voelt. Mode is niet langer van de goden in Parijs of Milaan, maar van iedereen die durft te kiezen. Het grote aanbod van bestaande en nieuwe merken in de winkels en de webshop biedt klanten de mogelijkheid om te kiezen voor unieke combinaties. Zo varieert het aanbod van de sportieve Adicolor lijn van Adidas en de items van Ellesse tot mode en accessoires van Off-White en Gucci.” Voor Straat Couture fotografeerde Cohen personen met verschillende culturen, leeftijden en stijlen. Het is haar eerste campagne voor een groot warenhuis. “Tegenstellingen opzoeken zoals tijdens de shoot voor de Bijenkorf maken het werk voor mij een leuke uitdaging, iets waar ik altijd naar op zoek ben.” 

Straat Couture video’s

Samen met de Bijenkorf reisden de afgelopen weken Anna Nooshin, Noor de Groot, Yara Michels, Lizzy van der Ligt, Kay Nambiar en Giaro Giarratana naar de Fashion Weeks. Hier spraken zij onder andere met inkopers van de Bijenkorf en andere modeontwerpers over de invloed die Straat Couture heeft op mode en de trends die nu bij de Bijenkorf verkrijgbaar zijn. De video met Anna Nooshin in New York is hieronder te zien. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.