B2b-webwinkels krijgen eigen keurmerk

Amsterdam, 27 september 2016 10:32 | Aafje van IJzendoorn

Thuiswinkel.org komt met een keurmerk voor webwinkels die speciaal gericht zijn op de business-to-business markt.

Op donderdag 22 september presenteerde Thuiswinkel.org, belangenvereniging voor alle webwinkels, haar nieuwe keurmerk ‘Thuiswinkel Zakelijk’. Dit keurmerk is speciaal bedoeld voor webshops die zich richten op de zakelijke markt. Met het nieuwe keurmerk laten webwinkels zien dat ze veilig en betrouwbaar zijn.

Omdat de grenzen vervagen tussen verkopen aan consumenten (B2C) en verkopen aan bedrijven (B2B), heeft Thuiswinkel.org een onderscheid gemaakt. 25 procent van de Thuiswinkel.org-leden verkoopt inmiddels direct aan bedrijven. Dit blijkt uit een persbericht van Thuiswinkel.org.

Veilig online shoppen

Het keurmerk zorgt ervoor dat online shoppers zien waar ze veilig kunnen kopen. “Ook in de zakelijke branche is een duidelijke vraag naar betrouwbare webshops. Bij B2B gaat het vaak om grote bedragen, dus zekerheid, betrouwbaarheid en veiligheid zijn daarbij geboden”, laat Wijnand Jongen, directeur Thuiswinkel.org, op de site weten. 

“We zien dat veel zakelijke klanten de customer experience verwachten die ze ook bij B2C-aankopen ervaren. De B2B-branche heeft een sterke professionalisering doorgemaakt en is bezig aan de opmars. Maar de echte richtlijnen ontbraken nog. Een zakelijk keurmerk moest er dus komen.”

Het zakelijke keurmerk is gekoppeld aan het lidmaatschap bij Thuiswinkel.org. Na gecertificeerd te zijn ontvangen de verkopers het keurmerk.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.