Aldi lanceert duurzame collectie, virtueel kleding passen bij Zalando en winkelier Leidsche Rijn: ‘Ik ga hier elke dag een beetje dood’

AMSTERDAM, 3 oktober 2019 11:53 | Renate Zoutberg

Aldi lanceert kledingcollectie van gerecyclede petflessen en in de pop-upwinkel van Zalando kun je virtueel kleding passen. Verder: het verhaal van de 69-jarige mannenmodewinkelier Vijay Sharma die verpietert in Leidsche Rijn Centrum: ‘Waarom ben ik hier ooit aan begonnen?’ Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 3 oktober.

Virtueel kleding passen in de pop-upwinkel van Zalando

Zalando opent vandaag een pop-upwinkel waar klanten het volledige assortiment kunnen passen met behulp van virtual reality. Dat meldt Retailtrends. Bij binnenkomst wordt er een scan gemaakt van de klant, zodat deze virtueel kleding kan passen. De kleding uit de webshop van Zalando wordt geprojecteerd op het lichaam van de klant, de kledingstukken bewegen mee met het lichaam.

Volgens de Duitse retailer is dit een primeur voor de mode-industrie. De tijdelijke winkel, die is gevestigd in Madrid, maakt deel uit van Zalando’s ‘free to be’-campagne die eerder dit jaar werd gelanceerd. Daarmee viert Zalando ‘echte mensen en echte verhalen’. De winkel is open tot en met 6 oktober.

Winkelier Leidsche Rijn Centrum: ‘Had ik die mooie praatjes maar niet geloofd’

Het AD brengt het verhaal van Vijay Sharma (69) die het zwaar heeft in het winkelcentrum Leidsche Rijn Centrum. Een jaar geleden opende hij zijn mannenkledingwinkel Casanova Milano aan de Parijsboulevard in Leidsche Rijn, maar klanten krijgt hij nauwelijks. “Ik ga hier in de zaak elke dag een beetje dood door de stress”, zegt hij.

Dat had hij zich anders voorgesteld. Volgens ASR Vastgoed zou dit het tweede centrum van Utrecht worden met tussen de 7 en 9 miljoen klanten per jaar. Sharma geloofde erin, investeerde al zijn geld in de zaak en tekende voor 5 jaar. Onervaren is hij niet; de retailer zit bijna veertig jaar in de mode, met meerdere zaken onder meer op Hoog Catharijne en aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht. Met deze laatste move dacht hij zijn nooit opgebouwde pensioen te verdienen, zegt hij tegen het AD.  Nu staat er een bord voor zijn deur met de tekst ’totale uitverkoop’.

Bij andere zaken in het winkelcentrum gaat het volgens hem niet beter. “Ik heb een goed leven gehad, het zakelijk aardig gedaan, tot deze fout op het laatst. Had ik al die mooie praatjes  maar niet geloofd.’’ ASR Vastgoed zegt in een reactie dat het winkelcentrum tijd nodig heeft. Volgens het vastgoedbedrijf blijkt uit cijfers dat het drukker wordt in het winkelcentrum. Ondertussen zegt het ‘constructieve gesprekken te voeren met huurders over wat er beter kan in Leidsche Rijn Centrum’.

Lidl lanceert sneaker (die je niet kunt kopen)

Lidl heeft een sneaker gelanceerd. De Duitse supermarktketen kondigde dat al aan in april, maar toen ging het om een 1 aprilgrap, maar het bedrijf kreeg er toen via social media zoveel enthousiaste reacties op dat ze ze hebben geproduceerd, zo staat op de website.

De sneaker is uitgevoerd in de felle Lidl-kleuren geel, blauw en rood en ze worden in een gelimiteerde oplage op de markt gebracht. Ze zijn echter niet te koop, consumenten kunnen ze winnen. Daarvoor moet je naar een Duits filiaal van de supermarkt, daar een foto maken van de Lidl-Sneaker-area en die vervolgens posten op Instagram met de hashtag #Lidlsneaker. Daarnaast moet je de app van Lidl downloaden.

Alle winkels Karen Millen en Coast dicht

In navolging van problemen bij hun Britse moederbedrijf, zijn alle vrouwenmodewinkels van Karen Millen en Coast vanaf deze week gesloten. Dat schrijft Fashionunited. Het gaat om 32 winkels in Groot-Brittannië. Ook de in totaal 117 licentieovereenkomsten zijn stopgezet. Online gaan de verkopen wel door. Boohoo Group Plc heeft de online activiteiten overgenomen onlangs van Kaupthing. Boohoo Group Plc is ook eigenaar van de labels Boohoo, Nasty Gal en Miss Pap. Eind augustus werd bekend dat ook de Nederlandse tak van Karen Millen insolvent was. Inmiddels gaan of zijn de deuren van Karen Millen-winkels in Nederland en België dicht, zo schrijft Fashionunited op basis van de berichtgeving omtrent uitverkopen. In ons land had Karen Millen een winkel in Den Haag en shop-in-shops in De Bijenkorf.

Aldi lanceert kledingcollectie van gerecyclede petflessen

Aldi heeft samen met het duurzame label Trashcode een duurzame modecollectie gemaakt. Deze is vanaf 5 oktober verkrijgbaar, meldt het supermarktconcern op zijn website.

De duurzame collectie bestaat uit verschillende items, waaronder een strikblouse, een kokerrok, een tuniek jurk, een T-shirt, een shopper en een blazer. De flessen die zijn gebruikt zijn afkomstig van zwerfvuil uit China. In totaal zijn er voor deze collectie 536.914 flessen gerecycled. Op de website van Aldi is per kledingstuk aangegeven hoeveel petflessen er in zijn verwerkt.

Foto: printscreen lidl.de

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.