Adidas verliest zijn strepen, plus size badkleding populair en Euretco sluit contract met GS1

AMSTERDAM, 19 juni 2019 15:49 | Rik de Langen

Schoenenmerk Adidas heeft geen merkrecht op drie parallel lopende verticale strepen, heeft een rechter bevestigd. Verder: Het gaat nog niet zo goed met Frendz, de social commerce app van V&D, grote modeketens duiken massaal op plus-size badkleding en Inretail erkent twee mode-opleidingen. Dat en meer in het nieuwsovericht van 19 juni.

Adidas verliest rechtszaak over merkrecht op drie verticale strepen

Schoenenmerk Adidas heeft geen merkrecht op drie parallel lopende verticale strepen. Dat meldt RTL Z. Nadat het EUIPO de inschrijving van Adidas nietig verklaarde, bevestigt het Gerecht van de Europese Unie deze beslissing. Adidas had in 2013 merkbescherming aangevraagd voor plaatsing van de drie strepen in alle richtingen op kleding, schoenen of petten. Het Belgische bedrijf Shoe Branding tekende bezwaar aan bij het EUIPO met de stelling dat het teken geen onderscheidend vermogen heeft en kreeg drie jaar geleden gelijk. Adidas stapte vervolgens naar het EU-hof in Luxemburg. Dat oordeelt dat het Duitse sportartikelenmerk niet heeft kunnen aantonen dat het wel onderscheidend is in de hele Europese Unie.

Ronald van Zetten (V&D): ‘Conversie social commerce app Frendz valt tegen’

Het gaat nog niet zo goed met Frendz, de social commerce app uit de V&D paraplu van Ronald van Zetten en Roland Kahn. Dat schrijft Emerce. De conversie lukt niet erg, vertelde Van Zetten gisteren openhartig bij het Digital Marketing Retail Event in Naarden. V&D maakte in 2017 na het faillissement een doorstart als app onder de naam Frendz.

Met behulp van tips van vrienden op Pinterest en Instagram kunnen consumenten hun nieuwe outfit bij elkaar shoppen. “De influencercampagnes werken wel, de app bereikt 1,6 miljoen mensen in de doelgroep van vijftien tot 25 jaar, maar verdienen doen we op dit moment niet aan Frendz.”, vertelde Van Zetten.

Grote modeketens duiken massaal op plus-size badkleding

Modemerken als Asos, Boohoo en Pretty Little Thing verkopen steeds meer plus-size badkleding. Ook gebruiken de ketens vaak modellen met een grotere maat. 'Nou ja, maatje meer, het is gewoon de grootste groep', zegt Edith Dohmen, styliste, tegen BNR. 'Waarom zou je dat negeren?'

Toch: waar eerst alleen hele slanke vrouwen in beeld kwamen bij de grote modezaken, zijn dat nu ook duidelijk vrouwen met een groter postuur. 'Dat komt omdat er een nieuwe generatie klaarstaat, die zegt: ik heb er schijt aan, ik trek aan wat ik wil. Waarom zou ik niet mee mogen doen?' Modemerken springen daar nu op in, ziet Dohmen, terwijl ze eerder lagen te slapen.

ROC Rijn IJssel ontvangt branche-erkenning INretail

Op woensdag 19 juni 2019 reikt INretail in het Arnhemse Retail Leerlab van ROC Rijn IJssel een branche-erkenning uit aan twee fashion & retail-opleidingen. De brancheorganisatie geeft deze erkenning specifiek aan de opleidingen op het gebied van retail die een aantoonbare sterke samenwerking hebben met ondernemers in de regio. Het gaat om de opleidinen Eerste verkoper | Verkoopspecialist fashion en Manager retail | Business & fashion.

Euretco Fashion sluit contract af voor GS1 Fashion Base

Euretco Fashion sluit een contract af met GS1 Nederland voor het gebruik van GS1 Fashion Base. Euretco Fashion wil haar aangesloten multibrand fashion retailers helpen de complexe uitdagingen waarvoor betrouwbare productdata nodig zijn het hoofd te bieden. Daarom biedt Euretco Fashion aangesloten retailers de mogelijkheid om productinformatie van leveranciers uit de GS1 datapool te ontvangen die nodig zijn voor hun omnichannelactiviteiten.

 

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.