V&D: 'We scoren met mode 6% beter dan de markt'

AMSTERDAM, 28 maart 2012 14:18 | Kim Pereira

V&D is de laatste jaren met een flinke vernieuwingsslag bezig en dit legt het warenhuis geen windeieren. Dit jaar verwacht V&D de grootste omzetgroei van de afgelopen vijf jaar te realiseren vergeleken met de markt.

In de afgelopen vijf jaar heeft V&D geïnvesteerd in het vernieuwen van de winkels, toevoegen van nieuwe merken, herpositioneren van eigen merken, en het warenhuis lanceerde een webshop. Met de investeringen is het V&D gelukt om voor het vijfde jaar op rij sterker te groeien dan de markt, blijkt uit cijders van het onderzoeksbureau GfK over 2011. Ook het marktaandeel van het warenhuis steeg ten opzichte van de concurrenten.

Mode
V&D presteert met het segment mode 6% beter dan de markt, die met 3% daalde in 2011. De categorie babykleding laat de grootste groei zien met 20%, tegenover een markt die vorig jaar daalde met 6%. Ook in de kindermode realiseert V&D 13% groei ten opzichte van de markt. Ook de categorie accessoires doet het goed, waarbij V&D bijna 10% meer omzetgroei laat zien dan de markt.

Nieuwe vestigingen
De warenhuisketen heeft 62 vestigingen in Nederland. Hier komen er op korte termijn nog twee bij. De opening van V&D Uden staat gepland voor de eerste helft van 2014 en de andere V&D-vestiging, waarvan de locatie nog niet is bekend. De warenhuizen in Dordrecht, Amsterdam Noord, Zwolle en Leiden worden komende maanden vernieuwd.

Online
Dit jaar zal de webshop het grootste warenhuis zijn van V&D. De online omzet verdubbelde bijna van €15 miljoen in 2010 naar €27 miljoen in 2011. Voor 2012 verwacht het warenhuis opnieuw een verdubbeling in omzet. V&D verwacht in 2012 rond de vijftien miljoen unieke bezoekers op de site te krijgen. Deze bezoekers kunnen sinds vorig jaar met 'click and collect' de online bestelde producten afhalen bij alle winkels van V&D.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.