Zalando lanceert webshop met luxe merken: Emeza

AMSTERDAM, 25 maart 2013 12:17 | Lideweij Bosman

Emeza. Zo heet het nieuwe zusje van Zalando. De online aanbieder van mode focust zich met de nieuwe webshop op het luxe segment met 120 merken als Marc Jacobs, Zac Posen en DKNY.

Na een test van drie maanden is Emeza nu officieel in Duitsland online gegaan. Vooralsnog richt de shop zich alleen op het thuisland en alleen op vrouwen. Ook ligt de focus van Emeza op beleving. Zo is er meer aandacht voor beeld en bestaat er een online magazine voor de nodige inspiratie.

Op middellange termijn moet de webshop winstgevend zijn, zo meldt bedrijfsleider Felix Zirkler tegen het Duitse dagblad Handelsblatt. Over investeringen en de financiële situatie het bedrijf wil hij verder niet uitwijden.

Huismerk
Naast Emeza opende Zalando in februari dit jaar nog een webshop van het eigen huismerk Kiomo, waarmee de online speler de winstmarge wil vergroten. Net als Emeza, wordt Kiomi vermoedelijk internationaal uitgerold.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.