Vrouwen besteden acht maanden aan koopjesjagen

AMSTERDAM, 3 januari 2011 00:00 | Chantal van der Meijs

Vrouwen besteden acht maanden van hun leven aan het zoeken naar 'koopjes'. Dit blijkt uit onderzoek onder 4.000 vrouwen via een website met kortingscodes.

Lange rijen tijdens de Drie Dwaze Dagen van de Bijenkorf, tientallen mensen in ondergoed bij Desigual, stormloop tijdens de opening van Primark: het is geen nieuws dat consumenten houden van goedkope en afgeprijsde goederen. Volgens onderzoek van het Engelse kortingscodebedrijf HotVouchers.com besteden vrouwen zelfs gemiddeld acht maanden van hun leven aan het zoeken naar koopjes. Voor het onderzoek zijn 4.000 vrouwen tussen de 18 en 45 jaar ondervraagd naar hun koopgedrag.

Goed gevoel
"Vrouwen hebben oog voor koopjes en krijgen en fijn gevoel als ze er ook één vinden" vertelt Paula Felstead, eigenaresse van HotVouchers.com aan de Britse krant Daily Mail. Dat vrouwen acht maanden van hun leven besteden aan deze zoektocht had Felstead niet verwacht. "We wisten altijd al dat vrouwen van koopjes houden, maar om erachter te komen dat ze een volle acht maanden van hun leven besteden aan een zoektocht naar koopjes... "

Spijt
Bijna de helft van de vrouwen gaf aan nooit de volle mep voor een artikel te betalen. Toch krijgt 75% van de ondervraagden geregeld spijt van een nieuwe aankoop, bijvoorbeeld omdat ze het artikel ergens anders voor minder geld kunnen kopen of omdat het kledingstuk toch niet zo goed past.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.