VF Corporation: 14% meer omzet in eerste helft 2011

AMSTERDAM, 28 juli 2011 14:25 | Rosita van der Kwaak

Modeconcern VF Corporation, het bedrijf achter oa. Wrangler, The North Face, Lee en Nautica, heft een goed eerste half jaar achter de rug,. De omzet steeg met 14% naar $3,8 miljard (ongeveer €2,4 miljard).

Ook de nettowinst van VF Corporation steeg in de eerste helft van 2011, namelijk met 20% naar $330 miljoen (ongeveer €210 miljoen). CEO Eric Wiseman: "Onze marketinginvesteringen blijven een uitstekende aanjager van groei, het brengt onze merken in een stroomversnelling en wij zijn ervan overtuigd dat deze stuwkracht blijvend is."

Wrangler 

Marketing is een belangrijk instrument voor VF Corporation, waar zeker niet op wordt bezuinigd. De 'We Are Animals' -campagnes van Wrangler hebben de afgelopen jaren bijvoorbeeld diverse prestigieuze prijzen gewonnen, onder andere bij het Lions Advertising Festival in Cannes, het Advertising-festival Eurobest en de London International Awards.

Outdoor

VF Corporation wist in alle divisies te groeien. Uitschieter met een omzetplus van 19% is de grootste divisie Outdoor & Action Sports (met merken als The North Face, Napapijri en Vans, goed voor 40% van de totale omzet). De omzet van de divisie Jeanswear (onder andere Wrangler en Lee, met eenderde van de totale omzet ook een belangrijke tak) steeg met bijna 10%.

Portfolio

VF Corporation is eigenaar van meer dan 30 modemerken, zoals Wrangler, The North Face, Lee, Vans, Nautica, 7 For All Mankind, Eastpak, JanSport, John Varvatos, Kipling, Napapijri, en Reef. De meest recente aankoop van het bedrijf is schoenenmerk Timberland.

 

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.