Timberland cash cow VF Corporation

AMSTERDAM, 17 februari 2012 14:00 | Kim Pereira

Modeconcern VF Corporation scoorde goed in het boekjaar 2011 en dit kwam vooral door de outdoormerken in het portfolio.

VF Corporation zag de omzet in 2011 met 23% stijgen naar €7,2 miljard. Timberland bracht maar liefst 713 miljoen dollar in het laatje. Het modeconcern is sinds september 2011 eigenaar van het outdoormerk. De internationale opbrengsten groeiden door Timberland met 37%. De nettowinst nam met 28% toe naar 913 miljoen dollar.

Ook de andere outdoormerken van VF Coporation (The North Face, Vans, Napapijri en Kipling) deden het ook naar behoren. De omzet van het outdoorsegment steeg met maar liefst 42,3% naar 4,56 miljard dollar. Ook de omzet van jeanslabel Lee groeide; met 7,6% naar 2,73 miljard dollar.

Het Amerikaanse modeconcern heeft 1068 winkels, waarvan 215 onder de Timberland-vlag.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.