The North Face wil Azië veroveren

AMSTERDAM, 21 december 2010 11:00 | Door de redactie

Outdoormerk The North Face is het belangrijkste en snelst groeiende merk van de Amerikaanse VF Corporation. VF Corporation presenteerde onlangs een ambitieus vijfjarenplan voor The North Face en kondigde daarnaast de terugkeer aan van Eastpak op sport- en streetwear vakbeurs Bread & Butter.

Groeipotentie ziet VP Corporation voor The North Face vooral in Europa en Azië. Het doel voor 2015 is om een omzet te behalen van 3 miljard dollar. Dat betekent een groei van 1,6 miljard. China is daarbij de belangrijkste afzetmarkt. De gestegen omzet zal voornamelijk via de eigen winkels en webshops binnen stromen. Anno 2010 wordt er langs deze kanalen 19 procent van de totaalomzet gegenereerd. De komende vijf jaar moet dat percentage met 6 procent omhoog.

Divisie outdoor

VP Corporation rapporteerde in het derde kwartaal van 2010 een omzetstijging van 7 procent. De omzet in de divisie Outdoor & Sport (The North Face, Jansport, Kipling, Reef, Napapijri, Eastpak, Eagle Creek en Lucy) was toen met 17 procent toegenomen. Het paradepaardje van het Amerikaanse concern, The North Face, bracht ongeveer 40 procent van de totaalomzet binnen. De terugkeer van Eastpak op B&B 2011 na twee seizoenen Bread & Butter-onthouding is opvallend en strategisch gezien voor de outdoor-divisie misschien wel een slimme zet.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.