Textilia's E-Fashion event: Hoe social media fashion verandert

AMSTERDAM, 18 mei 2011 15:17 | Kim Pereira

Op 23 juni lanceert Textilia een nieuw event. Tijdens dit event hoor je alles over nieuwe strategieën, succesvolle cases, concepten en technologieën op het gebied van E-fashion. Joost Nauta van Fashiolista is één van de sprekers.

E-commerce en social media transformeren in een rap tempo de fashion industrie. De internationale online fashion community Fashiolista speelt succesvol in op deze ontwikkelingen.

Oprichter Joost Nauta zal tijdens E-Fashion laten zien dat het de leden zijn die de inhoud van de website bepalen. Elk van de meer dan 1 miljoen fashion items binnen de community zijn geselecteerd en toegevoegd door haar gebruikers. Onder de gebruikers zijn ook honderden fashion bloggers, die een cruciale rol spelen bij de promotie van Fashiolista.

Joost Nauta
Nauta studeerde international business aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Al tijdens zijn studie richt hij zijn eerste e-commerce bedrijf Direqt op. Na de verkoop van dit bedrijf in 2005 was Joost betrokken bij verschillende e-commerce initiatieven. Momenteel is hij oprichter en CEO van de internationale fashion community Fashiolista.com. Het bedrijf achter Fashiolista ontving in januari 2010 een investering van onder andere het fonds van Skype-oprichter Niklas Zennström.

Inschrijven E-Fashion
Meld je nu aan voor dit unieke E-Fashion event voor de fashionbranche en profiteer van €100,-ledenkorting! (Abonnees betalen €295,- niet-abonnees betalen €395,-). 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.