Runners Life scoort goed

AMSTERDAM, 25 maart 2009 16:38 | Door de redactie

Het tv-programma Runners Life scoort goed onder het Nederlands publiek. Het programma, dat mede gemaakt is door Runnersworld en wordt gesponsord door Asics, Brooks, Falke, en de Atletiek Unie is sinds aflevering één een succes.

De reallife soap waarin zestien sportievelingen gevolgd worden in de aanloop van de Breakfast Run in Parijs, de halve marathon in Naaldwijk en de marathon van Parijs, trok in de afgelopen week ruim 160.000 kijkers. Aflevering vier van 22 maart op Net 5 trok 81.000 kijkers en de herhalingen van aflevering drie op de zaterdagochtend van Net5 en de zondagochtend van SBS6 trokken respectievelijk 18.000 en 64.000 kijkers. Het doel van 50.000 kijkers per aflevering is daarmee ruimschoots gehaald.

In de NET 5-reallifesoap Runners Life gaan zestien mannelijke en vrouwelijke sportievelingen de uitdaging aan om hun doel te bereiken: het lopen van een wedstrijd. De deelnemers zijn opgedeeld in drie groepen en trainen met elkaar voor de marathon van Parijs (42 kilometer), de halve marathon in Naaldwijk (21 kilometer) en de Breakfast Run in Parijs (5 kilometer).

Drie groepen hardlopers gaan de sportieve uitdaging aan om te trainen voor een wedstrijd. In de aanloop naar de wedstrijd worden de deelnemers niet alleen gevolgd tijdens hun gezamenlijke trainingen, maar ook thuis en op het werk. De lopers worden getraind door drie ondernemers van Runnersworld: Jos Koniuszek (Runnerwold Breda), Rob Vreenegoor (Haarlem) en Aart Stigter (Utrecht). Het doel van Runners Life is om kijkers te enthousiasmeren om te gaan hardlopen en dat vooral op een verantwoorde manier aan te pakken. De ondernemers van Runnersworld geven informatie en advies over zaken als trainingsopbouw, techniek, blessurepreventie en voeding.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.