Onderzoek: verkoop luxe mannenmode groeit stevig

AMSTERDAM, 14 december 2011 12:59 | Lideweij Bosman

Recessie? In het luxe mannenmodesegment stijgen de verkopen juist flink. Dat blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse bureau Bain & Co. Elk jaar stijgt de verkoop van dure producten met 14 procent.

Volgens onderzoeksbureau Bain&Co stijgt de verkoop van exclusieve mannenmode bijna twee keer zo snel als die van vrouwenmode, die jaarlijks met 8 procent toeneemt.

Inmiddels beslaat het aandeel mannenmode wereldwijd met 180 miljard euro maar liefst 40 procent van de totale verkoop in het hoogsegment, zo meldt persbureau Reuters. In de Chinese markt wordt de meeste groei gerealiseerd met jaarlijks 25 procent waarvan 75 procent mannenmode.

PPR (Gucci, Brioni en Bettega Veneta), LVMH (Dior, Louis Vuitton) en Berluti reageren op de toenemende vraag van de consument door meer in hun mannencollecties te investeren

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.