Nieuw: modeveiling.nl

BROEK OP LANGEDIJK, 17 december 2012 15:43 | Rosita van der Kwaak

Er is een nieuw platform dat winkeliers kunnen gebruiken als (flexibel) online verkoopkanaal: modeveiling.nl. Het feit dat er volgens het veilingprincipe geen recht van retour is, maakt het nieuwe platform extra aantrekkelijk voor winkeliers.

Vandaag is modeveiling.nl online gegaan. Afgelopen donderdag werd het concept gepresenteerd door Humberto Tan tijdens een persbijeenkomst in Museum Broekerveiling in Broek op Langedijk.

Veilingprincipe 

Op modeveiling.nl bepaalt de consument zelf de prijs via het veilingprincipe, zoals ook op andere veilingsites het geval is. "In Europa is er nog geen landelijk verkoopkanaal dat retailers de mogelijkheid geeft goederen aan te bieden middels het veilingprincipe", zegt Frans ten Berge, directeur van modeveiling.nl en voormalig C&A topman.

Vintage

Via modeveiling.nl kunnen consumenten via internet bieden op merken als Hugo Boss, Levi's, Ilse Jacobsen en Turnover. Het merendeel van het aanbod komt van winkeliers, die dit kanaal kunnen gebruiken om van overtollige voorraad af te komen. Om niet alleen koopjesjagers te bedienen wordt er ook vintage kleding van bijvoorbeeld  Chanel, Gucci, Christian Dior en Stella McCartney aangeboden. Ook wordt er kledingadvies gegeven per figuurtype, met outfitsuggesties waar de consument op kan bieden.

Geen recht van retour

Op modeveiling.nl wordt 'winkelruimte' beschikbaar gesteld voor ondernemers. Zij kunnen hierdoor ook online verkopen wanneer ze zelf geen webshop hebben. De goederen worden door de deelnemende winkeliers verstuurd naar de koper. Het feit dat er volgens het veilingprincipe geen recht van retour is, omdat de consument zelf de prijs bepaalt, maakt het nieuwe platform extra aantrekkelijk voor winkeliers, omdat ze hiermee zichzelf de rompslomp en de kosten van retouren besparen.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.