New Balance richt vizier op Europese consument

AMSTERDAM, 8 november 2012 13:36 | Door de redactie

Meer controle over haar imago wereldwijd en meer grip op het aantal samenwerkingsprojecten. Dat wil New Balance. Het Amerikaanse bedrijf heeft daarom besloten om anno 2013 marktgericht te werk te gaan en een nieuw ontwerpbureau te openen in Manchester.

Vanuit het nieuwe ontwerpbureau in Manchester gaat New Balance vanaf 2013 werken aan producten die meer voldoen aan de eisen van de Europese consument. Het merk zegt dat het nieuwe ontwerpteam zich met name gaat richten op de kledinglijn en trail running schoenen voor 2014. Hoewel New Balance zich wil profileren als toonaangevend sportkleding merk is het van plan om in het nieuwe jaar ook haar tennislijn, die al reeds beschikbaar is in de VS, neer te leggen bij haar Europese winkeliers.

Past, present, future
In retailland richt New Balance zich met name op Azië en Europa. De meerderheid van de nieuwe winkels in Azië worden geopend op basis van de 'Past Present Future'-concept. Twee nieuwe winkels in Italië en eentje in Spanje zullen in 2012-2013 worden toegevoegd aan de in totaal 1.050 internationale New Balance winkels.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.