Hoe gaat het met Aaiko?

AMSTERDAM, 26 maart 2013 12:00 | Kim Pereira

Regelmatig neemt Textilia een vrouwenmodemerk onder de loep met de vraag 'hoe gaat het?'. Dit keer spraken we met Evelyn-Laure van Amelsfoort, marketingmanager bij Aaiko.

Sinds wanneer: 2005

Doelgroep: 25-45

Waar staat het merk voor: "De naam Aaiko staat in het Japans voor 'geliefd', terwijl het in het oud-Germaans staat voor 'stoer'. Deze contradictie past Aaiko in elk kledingstuk toe, zodat elk item in de collectie het unieke karakter behoudt."

Winkelverkoopprijzen: €59,95-€199,95

Wat is de kracht van het merk: "Onze ontwerpen zijn vernieuwend en toegankelijk en daarmee passen ze zowel op de catwalk als in het straatbeeld. De inspiratie voor de stukken wordt met name gehaald uit de reizen die de ontwerpster over de wereld maakt, welke in combinatie met haar multiculturele opvattingen het DNA bepalen. Dankzij dit DNA heeft Aaiko een groot aanpassingsvermogen en past in meerdere markten thuis."

Bij wat voor soort winkel past Aaiko: "We willen graag het instapmerk zijn bij een multibrandwinkel met een midden tot hoog merkenpakket."

Hoe is de verkoopperiode voor winter 2013-2014 gegaan?: "Beter dan ooit tevoren, de reacties na de Modefabriek waren ook erg goed en daar zijn we erg trots op."

Wat is de inspiratie voor winter 2013-2014: "Military, baroque, russian folklore en city graphic."

Wat zijn de key items: "Boucle en jacquard fabric jackets, crochet lace sweater, jacquard pantalons, blouses met beating details collars, lace detailed blouses, double layer knits, laser cut details, ombre knits, lammy coats, metallic coated knits, jacquard en intarsia knits, sprayed leather jackets."

Verkoopinformatie: Femke Dekker, femke@aaiko.com

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.