G-Star showt wintercollectie 2013/2014 in Berlijn

BERLIJN, 17 januari 2013 10:29 | Rosita van der Kwaak

G-Star presenteerde dinsdagavond 15 januari de nieuwe herfst/winter collectie voor het eerst op een locatie buiten de Bread & Butter in Berlijn. De St. Agnes-Kirche in Berlijn was het decor voor de show, waarin ook het nieuwe G-Star icoon werd voorgesteld.

Belangrijke thema's in de G-Star-collectie voor herfst-winter 2013/2014 zijn 3D-denim ontwerpen, de introductie van nieuwe silhouetten en experimenten op het gebied van stoffen in verschillende gewichten en kleuren. Het raw denim thema werd gepresenteerd in combinatie met militaire invloeden, op werkkleding geïnspireerde kleding en verschillende exclusieve handgemaakte items.

3D innovaties

G-Star introduceert op het gebied van 3D-denim de Charlie-broek, A-Crotch en denim jasjes met 3D geconstrueerde mouwen. Qua materialen is er een zware en stugge 20oz denim gebruikt voor onder andere lange A-lijn jassen en modern gesneden denims. Het gebruik van zware stoffen, zoals denim en wol, leiden tot nieuwe silhouetten met gedurfde en brede bovenstukken in combinatie met slanke onderstukken of smalle tops gemixt met ruime denims.

Nieuwe kleur blauw

Belangrijk kleurthema is een nieuw type blauw, genaamd Mazarine. Geïnspireerd door Toile de Chine, een stof die vooraf ging aan denim, gemaakt met zowel een blauwe ketting als inslag, wat resulteert in een intense, rijke en bijna paars soort blauw.

Showelementen

De show werd begeleid door livemuziek van de Nederlandse singer-songwriter Anne Soldaat en de begonnen werd met een balletperformance. Halverwege de show verscheen acteur Michael Madsen (oa Reservoir Dog en Kill Bill) op de catwalk. Hij volgt Dennis Hopper en Benicio Del Toro op als RAW-icoon. Madsen liep het podium op in een sfeer die deed denken aan Reservoir Dogs, hij droeg één van zijn eigen gedichten voor en schreeuwde luid (en behoorlijk angstaanjagend) 'raw'.

Campagne zomer 2013

Voorafgaand aan de show werd de nieuwe zomercampagne 2013 gepresenteerd: The Art of RAW. Centraal staat een animatievideo met een presentatie van het denimproductieproces, met daaronder een speciale track van Skrillex, producer van elektronische dansmuziek en fan is van de G-Star Elwood. De video eindigt met de kenmerkende Skeleton Dog uit de Raw Art Series. De campagne is vanaf 15 februari 2013 op straat en online te zien. Hier vind je een link naar de teaser van de nieuwe campagne.

 

 

 

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.