Columbia en Sorel boost online winkelen in Europa

AMSTERDAM, 27 april 2011 14:19 | Door de redactie

Outdoor merken doen er alles aan om de verkoop te stimuleren. Anno 2011 ligt de investeringsfocus echter niet op stenen winkels, maar op de online webshops.

Outdoormerk The North Face zal haar eerste webshops in mei of juni lanceren in diverse Europese landen. Ook het Amerikaanse bedrijf Columbia Sportswear heeft laten weten haar e-commerce diensten in de Europese (o.a. Nederland) en Canadese markten uit te breiden voor de merken Columbia en Sorel. Na de lancering van de webshops van de twee eerder genoemde merken in de Verenigde Staten in 2009, is de Columbia groep nu van plan om haar e-commerce platform in het najaar van 2011 uit te breiden met de lancering van twee nieuwe websites.

Strategie

De online investeringsboost is onderdeel van een strategische ontwikkeling voor Columbia en een direct gevolg van haar succesvolle winkels. De Columbia Sportswear Company wist in 2010 een omzet te realiseren van 2010 miljard euro, waarvan 163 miljoen afkomstig uit Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) regio's.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.