Cijfers in beeld: Crocs, Deckers en Timberland

AMSTERDAM, 2 maart 2011 11:15 | Door de redactie

Een kort overzicht van de positieve bedrijfsresultaten voor Crocs, Deckers Outdoor Corporation en schoenenmerk Timberland.

Positief resultaat 

Voor het eerst sinds 2007 heeft Crocs het jaar afgesloten met een positief resultaat. Het vierde kwartaal van 2010 werd op 31 december afgesloten met een sterke stijging in zowel de netto als bruto inkomsten. De uitbreiding van Crocs en de vernieuwing van het productportfolio lijken hun vruchten af te werpen. In Europa steeg de verkoop met 37,7 procent naar 22,7 miljoen dollar. In Amerika was een stijging van 36 procent naar 94,1 miljoen dollar te zien en in Azië steeg de verkoop met 24 procent naar 62,4 miljoen. Zowel de winkel- als de online verkoop en de verkoop aan groothandelaren steeg met meer dan 10 procent. De winstmarge in het vierde kwartaal steeg van 44,3 procent in 2009 naar 48,2 procent in 2010.

Winst Deckers
Deckers Outdoor Corporation heeft in het vierde kwartaal van 2010 voor meer dan 1 miljard dollar verkocht. In het laatste kwartaal eindigde het bedrijf op 31 december 2010 met een winst van 89,2 miljoen dollar, tegenover 67,7 miljoen in dezelfde periode in 2009. Dat was 2,27 dollar per aandeel in 2010 en 1,74 dollar per aandeel in 2009. Van alle segmenten steeg de winkelverkoop het snelst met 55 procent naar 72,4 miljoen. De internationale verkoop nam toe met 35 procent naar 53 miljoen dollar en de online verkoop met 30 procent naar 59,5 miljoen dollar. De verkoop van de merken Ugg en Teva steeg met meer dan 20 procent, terwijl de verkoop van de andere merken van het bedrijf samen met 2 procent daalden naar 4,1 miljoen dollar.

Omzet Timberland
Het Amerikaanse schoenenmerk Timberland heeft het vierde kwartaal van 2010 in Europa goede resultaten behaald. De omzet is gestegen met 32,3 procent ten opzichte van 2009, waardoor de omzet uitkomt op 169,6 miljoen dollar. De omzet over heel 2010 bedraagt 592 miljoen dollar. Volgens het bedrijf is de omzetstijging vooral te danken aan Duitsland, Scandinavië en de Benelux, waar schoenen voor zowel mannen, vrouwen als kinderen heel goed verkocht worden. De like-for-like sales, totale verkoop van producten die zowel in 2009 als 2010 verkocht werden, zijn in het vierde kwartaal met 17,6 procent gestegen. Over het hele jaar is in deze productgroep een stijging van 8,8 procent te zien. De wereldwijde omzet over heel 2010 is met 11,2 procent toegenomen naar 1,43 miljard dollar. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.