Bread & Butter: nieuws uit Berlijn

BERLIJN, 5 juli 2012 17:33 | Rosita van der Kwaak

Een beurs is geen beurs als er geen nieuwe dingen worden gepresenteerd. Daarom een selectie uit alle nieuwtjes van deze Bread & Butter. Zo komt G-Star met een winkelconcept voor vrouwen, haalt Fuga Denim Kees Scholten en wordt Hyun Yeu ontwerper bij Gsus.

G-Star: nieuw winkelconcept 
G-Star presenteerde voor het eerst het nieuwe winkelconcept voor vrouwen. De eerste G-Star Women winkel opent in september in de Leidsestraat in Amsterdam. Tot eind 2013 moeten er wereldwijd 30 bijkomen.

Fuga Denim haalt Kees Scholten
Een merk om in de gaten te houden: Fuga Denim. Het Turks-Duitse merk heeft Kees Scholten (Rockford Mills) aangenomen als brand director om het merk goed in de markt te zetten. Het merk krijgt een designcenter in Amsterdam en het aantal verkooppunten (nu 35 in NL) moet nog meer uitgebreid worden met een gerestylde collectie.

Nieuwe ontwerper bij Gsus
Gsus stelde de nieuwe ontwerper van de mannenlijn voor: Hyun Yeu (bekend van zijn eigen label Ado Les Scents). Hij moet de collectie naar een nog hoger plan trekken, met een volwassener collectie (denk aan colberts en pakken).

Jubileumcollectie voor Lois
Ter ere van het 50-jarig bestaan lanceert Lois Jeans de jubileumcollectie Lois Legends: een kleine collectie met 12 iconische Lois-items voor vrouwen en 12 klassiekers voor mannen. Denk aan het iconische denimjack met net iets te lange mouwen.

Denimnoviteiten bij Wrangler
Wrangler presenteerde twee denimnoviteiten: Denim Spa, een collectie jeans met aloë vera, jojoba en microcapsules tegen cellulite, en Denim Sculpt, met twee jeansmodellen met een push-up effect. De komende seizoenen zijn er meer noviteiten bij het merk te verwachten op het gebied van vrouwenjeans, want het merk gaat flink in de vrouwenlijn investeren.

Capsulecollectie van Fornarina
Fornarina presenteerde de capsulecollectie Perfect Shape, met een speciale stretch die zorgt voor een perfecte pasvorm en jeans die niet lubbert. Deze ligt half november in de winkels, waarbij retailers worden ondersteund met POS-materiaal, het inrichten van de etalage en marketing.

Nieuw in Nederland: Fracomina
Het Italiaanse vrouwelijke jeansmerk Fracomina komt naar Nederland. Het merk richt zich op verschillende draagmomenten op de dag, van casual tot sexy.

Nieuw in Nederland: OnePiece
De comfortabele jumpsuits van het Noorse merk OnePiece zullen vanaf 2013 ook in Nederland te koop zijn. Het merk bereidt een Nederlandse introductie voor.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.