Bijenkorf Amsterdam breidt flink uit

AMSTERDAM, 27 december 2010 11:06 | Kim Pereira

De parterre van de Bijenkorf Amsterdam gaat flink uitbreiden. Het warenhuis ziet toekomst in het uitbreiden van luxe shop-in-shops als die van Louis Vuitton en Gucci.

De parterre van de Bijenkorf in Amsterdam is het laatste half jaar omgetoverd tot een waar luxe shoppingparadijs met shop-in-shops van high end merken als Louis Vuitton, Gucci en Hermès. Sindsdien komen meer mensen naar de Bijenkorf en wordt er meer uitgegeven, zegt topman Jacob de Jonge in het Parool: ''Het bedrag op de gemiddelde kassabon is omhoog gegaan.''

Verdubbelen shop-in-shops
De Bijenkorf wil het aantal shop-in-shops dan ook zo snel mogelijk uitbreiden, misschien wel verdubbelen. Extra winkeloppervlak moet aan de achterkant in de Warmoesstraat ontstaan. Daar zit nu een 'gat' in het gebouw, waar vrachtwagens kunnen laden en lossen. Dit gat wordt van de straat tot aan de nok gevuld, met in totaal zevenduizend vierkante meter winkelvloer. Dit betekent dat De Bijenkorf, nu 21.000 vierkante meter groot, een derde groter zal worden.

Luxe parterre
De mannenmode verhuist van de parterre naar één van de verdiepingen. In plaats daarvan komen lederwaren, accessoires en sieraden. De parterre komt daarmee geheel in het teken van luxe te staan. De Jonge verwacht dat De Bijenkorf na de metamorfose meer toeristen zal trekken, vooral Chinezen.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.