Victoria’s Secret vecht om het woord ‘pink'

amsterdam, 15 januari 2014 17:35 | Suzanne van Duijn

Het Amerikaanse lingeriemerk vecht al maanden met het Britse Thomas Pink om het woord ‘pink. Victoria’s Secret gebruikt regelmatig het woord ‘pink voor haar producten en zou daarmee volgens Thomas Pink inbreuk maken op zijn roze merkrechten.

Al sinds mei 2013 vechten Victoria’s Secret en Thomas Pink om het woord 'pink'. Het gevecht begon toen Victoria’s Secret vorig jaar twee winkels opende in Londen. Volgens Thomas Pink, dat onderdeel is van het luxeconcern LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, werd hierdoor verwarring gezaaid bij de consument. Victoria’s Secret gebruikte voor veel producten namelijk het woord 'pink', terwijl Thomas Pink een roze merk heeft.

Roze wereldoorlog

Thomas sleepte Victoria’s Secret voor een Britse rechter en eiste dat die het gebruik van het woord 'pink' in de productnamen door Victoria’s Secret zou verbieden. Op haar beurt heeft Victoria’s Secret aan een Amerikaanse rechter gevraagd om te verklaren dat het lingeriebedrijf met het gebruik van het woord ‘pink geen inbreuk maakt op de merkrechten van Thomas Pink. Ondertussen vocht Thomas Pink ook nog in Europa, Zuid-Amerika en Azië de merkrechten van Victoria’s Secret aan die het woord 'pink' bevatten. Het gevecht om 'pink' is tot een wereldwijde roze-oorlog uitgegroeid.

Maar hij begon…

Interessant is dat Thomas Pink al in 1986 met zijn roze invasie begon, en Victoria’s Secret daar pas in 2001 mee startte. Textilia brengt je uiteraard op de hoogte zodra er meer duidelijkheid is over de uitkomst van het gevecht.

Is roze het nieuwe rood?

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.