Varova verwerft belang in Men at Work

AMSTERDAM, 18 september 2013 07:30 | Door de redactie

Investeerder Varova heeft een belang verworven in de mode- en denimretailer Men at Work.

Varova is sinds 2010 actief in de modebranche en participeert onder meer in Sissy Boy, Gsus en Tumble ’n Dry.

Investering
Reden van de investerging is de aanhoudende economische crisis in het afgelopen jaar. Men at Work wil gaan investeren in XL winkels, de webshop en het nieuwe concept. In samenwerking met Varova kunnen deze plannen doorgevoerd worden.

Men at Work
Men at Work is een multibrand retailer en heeft in totaal 42 winkels in de Benelux en een webshop. De positie die het bedrijf nu heeft, moet worden uitgebouwd. De investering betekent echter niet dat momenteel onrendabele winkels toch open zullen blijven.

XL concept
In het afgelopen half jaar verbouwde Men at Work zes filialen naar het vernieuwde XL concept. De focus ligt hierbij op grote winkels waarin een uitgebreide mix van A-merken, de winkelbeleving en goede service centraal staan. Dit najaar krijgt de keten een nieuw logo en een andere huisstijl. De onlangs gerestylde webshop wordt volgende week officieel gelanceerd.

Zelfstandig
Men at Work blijft naar eigen zeggen een volledig zelfstandig bedrijf en wordt niet geïntegreerd met andere bedrijven waar Varova in participeert. Wel wordt bekeken of er mogelijke synergie is op het gebied van logistiek, retail en inkoop. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.