TMO start leerlijn Ondernemerschap

Amsterdam, 9 december 2016 07:00 | Lisa Kal

Met een bijzondere nieuwe leerlijn wil TMO meer kansen creëren voor fashion startups van jonge talenten.

TMO Fashion Business School start met de nieuwe leerlijn 'Ondernemerschapsleerlijn'. Hiermee moeten er meer kansen komen voor jonge ondernemende talenten en ondernemerschap en innovatie in de modebranche. Kansen die in het huidige opleidingsaanbod niet mogelijk zijn, maar door financiële bijdragen toch gerealiseerd kunnen worden. Dit heeft TMO bekendgemaakt

In samenwerking met partijen als het Meester Koetsierfonds, MITT, investeerders, studenten en docenten is de leerlijn gelanceerd. Voormalig ceo van De Bijenkorf Jan Berger was tijdens de lancering aanwezig om het belang van de leerlijn te onderstrepen en alle studenten aan te moedigen.

Real-life project

De nieuwe leerlijn is een real-life project dat is gericht op het stimuleren van jonge veelbelovende TMO-studenten om als zelfstandig ondernemer innovatieve fashion startups in de praktijk te kunnen realiseren.  Het meest kansrijke business concept wordt beloond met de ‘’Meester Koetsier Award’’, een investeringsbedrag van €10.000 euro.

De huidige studenten van semester vijf zijn inmiddels gestart gegaan met de nieuwe leerlijn. Deze studenten pitchen hun business ideeën waar vervolgens de beste drie ideeën uit worden genomineerd door een vakjury met deskundigen en investeerders voor zelfstandig ondernemerschap. De genomineerden pitchen daarna opnieuw hun idee voor de vakjury die uiteindelijk bepaald welke ideeën er uitgevoerd mogen worden. Het beste idee wint een investering voor het eigen bedrijf waarin de student in gaat afstuderen. 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.