Stopt Bread & Butter er nu echt mee?

AMSTERDAM, 16 juli 2015 08:34 | Rik de Langen

Bread & Butter is dood, leve Bread & Butter! Met die tekst sluit de beursorganisatie een mail af naar zakelijke relaties. Was afgelopen editie toch de laatste?

In een enigszins cryptische mail bedankt Bread & Butter alle relaties voor de vriendschap, de eerlijkheid, de loyaliteit en 'uiteindelijk het begrip'. Om te vervolgen met: "Bedankt voor 14 wilde en intense jaren. Het was fantastisch." De mail wordt afgesloten met de tekst 'Bread & Butter is dood, lang leve Bread & Butter!'

In juni kocht Zalando de modebeurs op. Wat Zalando er mee wil doen is nog onbekend. Speculaties over een event voor consumenten doen de ronde. De beursorganisatie heeft in ieder geval nog een contract met Tempelhof tot en met 2019. Ook de naam Bread & Butter is nu eigendom van Zalando. Bij de koop nam Zalando ook de werknemers over.

Het lijkt erop dat de ooit zo populaire modebeurs niet meer terugkomt in zijn huidige vorm. De Duitse modevaksites Fabeau.de en Sportswear International deden navraag bij exposanten en er is wel interesse voor een mogelijk b2c-beurs, mits het concept goed aansluit bij de doelstellingen van de merken.

Veel enthousiasme was er deze keer niet meer voor Bread & Butter. Een derde van de beurs, die nog maar 2 hallen besloeg, werd bezet door kindermodemerken die op de sub-beurs Cookies stonden. Ook waren er veel kleine onbekende merken. De sfeer van weleer was er niet meer. Bread & Butter is dood, leve Bread & Butter!

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.