S.Oliver verandert naam en past merkstrategie aan

AMSTERDAM, 10 november 2015 09:39 | Rik de Langen

Een nieuwe naam, een nieuwe organisatiestructuur en een compleet nieuwe strategie voor de merken van s.Oliver. "De grote tanker verandert in een moederschip met een groot aantal merkspeedboten."

Het Duitse modebedrijf s.Oliver wordt omgevomd tot een multibrandconcern met een holdingstructuur. Onder de naam Freier Group wordt elk merk van het bedrijf een 'zelfstandige juridische entiteit met een dienovereenkomstige operationele bedrijfsvoering'. Dit proces wordt in de loop van 2016 in gang gezet.

Net als Comma en Liebeskind Berlin wordt s.Oliver ondergebracht in een nieuwe maatschappij. Freier Group wordt in de toekomst eigenaar van alle merken. Ook zorgt het dan voor de centrale ondersteuning voor dienstverlenende functies zoals IT, finance, controlling of legal.

S.Oliver wordt s.Oliver Red Label

Voor de merkenportfolio van s.Oliver verandert er een hoop. S.Oliver en s.Oliver Premium worden samengevoegd tot één 'complentaire merkwereld', met nieuwe namen. Als merknaam verandert s.Oliver in s.Oliver Red Label, waarbij de nadruk op casual mode komt te liggen. De nieuwe naam van s.Oliver Premium wordt s.Oliver Black Label, met de focus op mode voor speciale gelegenheden.

Terugkeer van QS

Ook de denimtak ondergaat een verandering. Vanaf augustus 2016 keert s.Oliver Denim terug als zelfstandig merk onder de bij de handel en klanten gewaardeerde merknaam QS. Vooralsnog blijft dit merk ook onder de paraplu van de merken van s.Oliver vallen, maar moet het op middellange termijn een eigen maatschappij worden.

Moederschip

“Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe holdingstructuur onze operationele activiteiten zal versterken. De grote tanker verandert in een moederschip met een groot aantal merkspeedboten”, zegt Armin Fichtel, ceo van de s.Oliver Group in een persbericht.

De belangrijkste veranderingen op een rij:

  • Nieuwe organisatiestructuur
  • Omvorming tot multibrand-concern met holdingstructuur
  • Nieuwe naam: s.Oliver Group wordt Freier Group
  • Elk merk wordt een zelfstandige juridische entiteit: s.Oliver, Comma, Liebeskind, Triangle
  • s.Oliver wordt s.Oliver Red Label
  • s.Oliver Premium wordt s.Oliver Black Label
  • s.Oliver Denim wordt QS

 

Over het bedrijf

De in 1969 door Bernd Freier opgerichte s.Oliver Group is in enkele decennia uitgegroeid tot een groot modeconcern in Europa. De onderneming behaalde in 2014 een omzet van 1,65 miljard euro en heeft wereldwijd ongeveer 7.600 medewerkers in dienst. Naast de merken s.Oliver, s.Oliver Denim, s.Oliver Premium en Triangle horen ook Comma en Liebeskind Berlin tot het merkenportfolio van de onderneming.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.