Rosada Fashion Outlet ziet omzet flink stijgen na uitbreiding

Amsterdam, 12 augustus 2016 11:00 | Tessa Bentvelsen

Rosada Fashion Outlet in Roosendaal heeft de omzet flink zien stijgen in het eerste half jaar van 2016. Vooral na de uitbreiding in mei zijn er grote plussen te zien.

In het eerste half jaar van 2016 heeft Rosada Fashion Outlet in Roosendaal de omzet zien stijgen met 27 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat laat het centrum weten via een persbericht. Sinds de voltooiing van de uitbreiding in mei is er zelfs een opzetplus van 64 procent gesignaleerd. “Het is mooi om te zien dat het centrum zo in trek is”, laat Francois Peeters, center manager van Rosada, weten. “In 2015 steeg onze omzet ook al – met 12% ten opzichte van het jaar ervoor.”

Nieuwe huurders

Sinds de uitbreiding zijn er nieuwe huurders in het centrum getrokken. Peeters: “In mei telde het uitgebreide Rosada nieuwe nationale en internationale merken als Guess, Adidas, Calvin Klein, Vingino, Gentiluomo, Chasin en Haribo. Na de opening zijn daar Siebel, After Eden en Riverwoods Junior bijgekomen. Nog op het programma staan de fashionmerken State of Art en Skechers. Zij zullen later dit jaar hun deuren openen.” Rosada telt nu meer dan 100 merken.

Expansie

Rosada presenteerde op 13 mei 2016 officieel haar expansie. De uitbreiding maakt plaats voor 8.000 extra vierkante meter – wat het totaal brengt op 23.000 vierkante meter - en 45 nieuwe winkelpanden. Daarnaast is er ook geïnvesteerd in de inrichting van het gebied en de parkeervoorzieningen. De uitbreiding heeft € 28 miljoen gekost.

Rosada Fashion Outlet

Rosada Fashion Outlet opende in 2006 de deuren. Stable International is sinds 2010 verantwoordelijk voor de ontwikkeling en management van het centrum.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.