Opnieuw omzetstijging Van der Velde in 2014

Amsterdam, 9 januari 2015 12:37 | Tessa van Glabbeek

Voor het zeventiende jaar op rij maakt lingeriegroep Van der Velde een omzetstijging mee. Dat heeft Van der Velde bekendgemaakt.

De Belgische lingeriegroep Van der Velde, bekend van Marie Jo en PrimaDonna had in 2014 een omzet van 198,5 miljoen euro. Dit is een stijging van 8,8 procent ten opzichte van 2013. Op een like-for-like basis was de omzetgroei 7,2 procent.

In Nederland sterke groei

Het succes van de wholesaleafdeling, waar de omzet steeg met 9,7 procent, schrijf het bedrijf voornamelijk toe aan de PrimaDonna Swimcollectie. Daarnaast is vooral sprake van een sterke retailomzet in het vasteland van Europa. Daar was sprake van een groei van 20,6 procent. Dit verklaart Van der Velde door hoofdzakelijk sterke prestaties in Nederland en Duitsland.

2014 was het eerste volledige jaar waarin de resultaten van de voormalige Donker-stores zijn verrekend. In 2013 ging dat maar om drie kwartalen.

Verenigd Koningkrijk en Amerika

De Britse retail onder de merknaam Rigby & Peller gaat er ook op vooruit, maar liefst 6,7 procent omzetstijging (1,8 procent op like-for-like basis). De Amerikaanse groei bleef helaas achter, zij lieten een omzetdaling van 16,7 procent zien.

 

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.